مسجدی که رد جاسوسان اسرائیل را زد

۳۰م آذر ،

یک شبکه تلویزیونی ترکیه تاکید کرد، مستنداتی وجود دارد که از فعالیت سازمان جاسوسی «موساد» در سوریه خبر می‌دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، شبکه «اولوسال تی وی» ترکیه نوار ضبط شده‌ای از مکالمات بین عوامل موساد در سوریه در نزدیکی مرزهای ترکیه را به زبان عبری پخش کرد.

‬این شبکه افزود: این نوار توسط یک دستگاه ارتباطی در یکی از مساجد در روستای «کوز لاتشاط» ترکیه در نزدیکی مرز ضبط شده‬ ‫است.

«اولوسال تی وی» ادامه می‌دهد: در نواری که به دست آمده،‌ کاملا آشکار است که گویندگان به زبان عبری نه چندان واضحی صحبت می کنند ‫و طبق انچه ضبط شده یکی از این اشخاص می‌گوید: «از جانب دریا احساس فشار بسیاری می‌کنم، ممنون یک، می‌خواهم آن را به سمت ۱٫۷۴ آزاد کنم، آن طرف خط مجموعه اعدادی را بر زبان می‌آورد و پس از آن می‌گوید، آیا می‌دانی، من آزاد خواهم کرد و سپس نیروها را فرامی‌خوانیم»

این شبکه تلویزیونی ترکیه اظهار می‌کند که این اشخاص عوامل موساد بودند که در خاک سوریه عملیات‌هایی را انجام می‌دهند و اضافه کرد که موساد تنها دستگاه اطلاعاتی بیگانه‌ای نیست که در سوریه فعالیت می‌کند، چنانکه کارگزاران سرویس اطلاعات مرکزی امریکا هم در سوریه مشغول فعالیت می باشند.

پیش از این نیز نشریه انگلیسی «ساندی تایمز» به نقل از منابع نظامی و اطلاعاتی اسرائیلی‌ خود مدعی شده است که نیروهای ویژه اسرائیل با هدف ردگیری تسلیحات شیمیایی و خرابکاری وارد سوریه شده‌اند.

به نوشته این نشریه انگلیسی، بهانه ورود این نیروها به سوریه، ردگیری و کنترل محموله‌های تسلیحات و مواد شیمیایی دولت سوریه است. بنا بر این گزارش این عملیات بخشی از جنگ محرمانه‌ای است که با هدف کنترل تسلیحات شیمیایی سوریه و خرابکاری در عملیات ساخت آن‌ها آغاز شده است.

این منبع مدعی شده است که اسرائیل سال‌ها به وسیله تصویربرداری ماهواره‌ای و پهپادهای جاسوس، از محل تسلیحات شیمیایی سوریه آگاه بوده، اما اکنون شواهدی به دست آمده که نشان می‌دهد این ذخایر به محلی دیگر منتقل شده‌اند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.