مسمومیت‌های خانگی در اثر گاز کلر منجر iبه بیماری آسم شود

۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱ iبه نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

مسمومیت‌های خانگی در اشخاصی که در منزل با شوینده های حاوی کلر زیاد کار می‌کنند، دیده می‌شود.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران iبه نقل از وب دا، یک متخصص طب‌ کار گفت: اظهار کرد: کلر سبب آسیب iبه مخاط ریه و دستگاه گوارشی شده و در اثر آن التهاب و تورم بروز می‌کند و اگر مصرف طولانی‌مدت باشد می‌تواند سبب خفگی، مشکلات تنفسی و حتی مرگ شود.

دکتر امیر محمدی تصریح کرد: بیشتر شوینده‌هایی چون سفیدکننده‌ها و جوهرنمک حاوی کلر می باشند و خانم‌ها هنگام استفاده از آنها امور iبهداشتی را رعایت نمی‌کنند. باید دقت کرد که هنگام ریختن این شوینده‌ها در محیط سربسته، محل سریع تمیز شده و اثر را از بین ببرند.

وی افزود: در هنگام شستشو باید از ماسک استفاده شود. البته می‌توان دهان، بینی و چشم را هم با یک پارچه خیس بست تا این مواد اثر خاصی نداشته باشد. در برخی موارد مسمویت‌های خانگی، اثر این مواد iبه صورت حاد بروز می‌کند و فرد در هنگام کار متوجه آن می‌شود ولی وقتی مصرف طولانی باشد بدون این‌که علامتی نشان داده شود کم‌کم سبب بیماری آسم می‌شود و فرد دلیل این بیماری را متوجه نمی‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: نوع دیگر مسمومیت‌های خانگی iبه وسیله گازهای مختلف و استفاده از بخاری‌ها رخ می‌دهد. COگازی است که در بخاری‌ها ایجادشده و قدرت ترکیب شدن با اکسیژن را دارد و اکسیژن محیط را از بین برده و مسمومیت ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: مواد دیگر مانند آفت‌کش‌ها و حشره‌کش‌ها نیز که در منزل استفاده می‌شوند، نیز سبب مسمومیت‌های خانگی می‌شوند. اگر بیش از اندازه از این مواد استفاده شود با جذب پوستی و استشاقی، سبب آسیب‌های موضعی و سیستمیک می‌شود./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.