مسن ترین رکورددارهای ادوار جام‌جهانی +عکس

در حال حاضر “روژه میلا”ی کامرونی مسن ترین بازیکنی است که در جام جهانی بازی کرده است. وی ۴۲ ساله بود که در جام جهانی ۱۹۹۴ به میدان رفت.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، برای بازی در زمین چمن محدودیت سنی شرط اصلی است زیرا اگر سن بالا باشد توان بازی بسیار کاهش می یابد و تیم دچار مشکلات مختلفی می شود اما در ادوار مختلف جام جهانی بوده اند افرادی مسنی که رکوردشان ثبت شده است.

مک دونالد تیلر مسن ترین بازیکنی است که در مسابقات فوتبال مرحله مقدماتی جام جهانی بازی کرده است. این مدافع کهنه کار در ۲۷ اوت سال ۱۹۵۷ در ترینیداد و توباگو متولد شد و در ۴۶ سالگی توانست در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۴ برای تیم جزایر ویرجین آمریکا و در بازی مقابل سن کیتس و نویس بازی کند، ولی هرگز پایش به مرحله پایانی این رقابت ها باز نشد.

بدین ترتیب در حال حاضر “روژه میلا”ی کامرونی مسن ترین بازیکنی است که در جام جهانی بازی کرده است. وی ۴۲ ساله بود که در جام جهانی ۱۹۹۴ به میدان رفت.

با وجود این دینو زوف مسن ترین بازیکنی است که در فینال جام جهانی بازی کرده است. وی در ۴۰ سالگی با تیم ملی ایتالیا به فینال جام جهانی ۱۹۸۲ رسید و با این تیم به عنوان قهرمانی دست یافت.

در جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل فرید موندارگون با ۴۳ سال سن حضور دارد که به روی نیمکت تیم ملی کلمبیا نشسته است. این بازیکن اگر در یک بازی وارد زمین شود رکورد روژه میلا شکسته خواهد شد ولی هنوز این مورد رخ نداده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.