مسکن مهر نیازمند احداث مدرسه

کد خبر: ۵۰۰۰ تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ آبان۹:۳۶ عصر ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس برآوردهای سازمان نوسازی مدارس، با تکمیل تمامی پروژه‌های مسکن مهر کشور و بهره‌برداری از این پروژه‌ها، آموزش و پرورش به ۲۸ هزار کلاس درس در شهرک‌های جدیدالتاسیس نیاز خواهد داشت.

به گزارش نوساز به نقل از ایسنا، مرتضی رییسی درباره آخرین وضعیت فضاهای آموزشی پروژه‌های مسکن مهر گفت: علیرغم اینکه پروژه‌های مسکن مهر یکی از اقدامات مهم دولت دهم است، اما در حال حاضر یکی از نیازهایی که در شهرک‌های جدید احساس می‌شود، فضاهای آموزشی است که باید تدابیر لازم برای آن اتخاذ شود. وی افزود: ادارات کل نوسازی استان‌ها موظف شدند بخشی از اعتبارات خود را برای شهرک‌های جدیدالتاسیس در نظر بگیرند؛ همچنین طی تفاهم نامه‌ای بین وزارت مسکن و شهرسازی و آموزش و پرورش مقرر شده زمین و اجرای اسکلت از سوی وزارت مسکن و تکمیل آن توسط آموزش و پرورش انجام شود.

رییسی تصریح کرد: بر اساس برآوردهایی که برای شهرک‌های جدیدالتاسیس صورت گرفته پس از تکمیل و بهره‌برداری این پروژه‌ها، آموزش و پرورش در این شهرک‌ها ۲۸ هزار کلاس درس نیاز خواهد داشت که باید زیرساخت‌ها و زمینه‌های احداث آنها از طریق اعتبارات استانی، ملی و مشارکت خیرین تامین شود.

به گفته رییس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور، بر اساس قانون بودجه سال ۹۱ و مصوبه مجلس تمامی پروژه‌های مسکن مهر باید در زمان تکمیل و بهره‌برداری دارای فضای بهداشتی، فرهنگی و آموزشی باشند که امیدواریم با تخصیص اعتبارات و اقدامات خیرین در این شهرک‌ها، این نیازهای اساسی به ویژه فضای آموزشی مورد نیاز تامین شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در شهرهای کوچک، پروژه‌های مسکن مهر از لحاظ تامین فضای آموزشی مشکلی ندارند، این در حالی است که در کلانشهرها به ویژه شهر تهران که یکی از بزرگترین پروژه‌های مسکن مهر در حال احداث را به خود اختصاص داده، این مشکل بیشتر نمایان شده است و در تخصیص اعتبارات و تامین منابع باید شهر تهران مورد توجه قرار بگیرد.

رییسی همچنین درباره توسعه مشارکت‌های مربوط به مجامع خیرین نیز گفت: خیرین همواره نقش برجسته‌ای در ساخت و سازهای فضای آموزشی کشور داشتند و سازمان نوسازی مدارس تلاش می‌کند تا این مجامع را در سایر کشورها به ویژه در کشورهایی که تمرکز اصلی ایرانیان در آنجاست توسعه دهد.

منبع: ایسنا


برچسب هابرچسب ها: مسکن مهر، قیمت مسکن مهر، افزایش قیمت، نیکزاد، مسکن ویژه ، تعادل بازار



آخرین اخبار
منبع: نوسازنیوز
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.