تحویل بیش از ۶۲ هزار واحد مسکن مهر در تهران تا پایان سال

۱۲م آذر ،

رییس شورای مسکن استان تهران گفت: تا پایان امسال ۶۲ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر را آماده و به متقاضیان واگذار خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی تمدن در حاشیه پنجاه‌وپنجمین جلسه شورای مسکن استان تهران دربارهٔ آخرین وضعیت مسکن مهر استان گفت: استان تهران برای بالاترین سهم مسکن مهر کشور است و حدود ۲۷۰ هزار واحد از این مسکن را تعهد کرده است که باید به متقاضیان تحویل دهد.

وی با بیان اینکه اینکه ۱۱۰ هزار واحد مسکن مهر به تدریج افتتاح و به مردم واگذار شده، تصریح کرد: تا پایان امسال ۶۲ هزار و ۵۰۰ واحد آماده و به متقاضیان واگذار خواهد شد.

به گفته استاندار تهران ۱۰۰ هزار از واحدهای باقیمانده مسکن مهر استان تهران سال ۹۲ تحویل خواهند شد.

رییس شورای مسکن استان تهران تصریح کرد: از ابتدای طرح مسکن مهر، یک میلیون متقاضی برای این واحدها ثبت نام کرده بودند که ۲۳۳ هزار نفر از متقاضیان حائز شرایط ثبت‌نام و واگذاری این مسکن‌ها بودند و تعهد استان نیز ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌های لازم برای ادامه احداث مسکن مهر در تهران تا سقف ۴۰۰ هزار واحد در نظر گرفته شده و محدودیتی در آینده در این خصوص نخواهیم داشت و چنانچه متقاضی تازهی برای مسکن مهر وجود داشته باشد، برای ثبت نام موج دوم احداث مسکن مهر در شورای عالی مسکن تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی از احداث ۴۵ مدرسه در پایگاه اینترنتی‌های مسکن مهر خبر داد و گفت: این فضاهای آموزشی تحویل داده شده و ۴۵ مدرسه دیگر نیز در دست احداث است که سال ۹۲ آماده خواهد شد.

وی با اشاره به پروژه مسکن مهر پردیس گفت: یکی از بزرگترین پایگاه اینترنتی‌های مسکن مهر استان تهران دره بهشت پردیس است که از لحاظ معماری بسیار قابل توجه بوده و امیدواریم ازدحام جمعیت تهران را کاهش داده و شهروندان در این شهر سکونت داشته باشند.

رییس شورای مسکن استان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر تامین امنیت شهرک‌های تازه نیز گفت: در پایگاه اینترنتی‌هایی که اسکان متقاضیان انجام شده، کلانتری و پاسگاه نیز همزمان با شهرک ایجاد شده و درشهر تازه پرند طی کار بزرگی که صورت گرفته، توسعه بخش انتظامی و نیروی بسیج در ۲۰ هزار متر مربع با همه امکانات در حال ساخت است و امنیت این شهرک تامین شده است.

وی با بیان اینکه هیچ‌گونه مشکلی برای تامین امنیت شهرک‌های تازه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: گزارش‌های رسیده مبنی بر بعضی سرقت‌های انجام شده در کارگاه‌ها نیز به این سبب است که این شهرک‌ها چارچوب بسته‌ای ندارند و دسترسی به آنها ساده است.

وی ادامه داد: هرچند این گونه صحبت‌ها را صحیح نمی‌دانم، اما حتما پیگیری، مراقبت و با اینگونه مسائل برخورد خواهیم کرد، چراکه معتقدیم که نباید چنین اتفاقاتی در این شهرک‌ها رخ دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.