مشارکت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در طرح جامع فناوری اطلاعات کشور

دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان دانشگاه محوری طرح جامع فناوری اطلاعات کشور را به منظور توسعه فعالیتهای پژوهشی در امر امنیت اطلاعات پیگیری میکند.

دکترعلیرضا رهاییT رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به توسعه ی استفاده از روش های فناوری اطلاعات و گستره ای که استفاده از این تکنولوژی در بخشهای مختلف کشور بوجود آورده است به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران بیان داشت:مبحث امنیت اطلاعات از جایگاه و اولویت خاصی برخوردار است که در این راستا دانشگاه صنعتی امیرکبیر در درجه اول به تربیت نیروی متخصص در زمینه امنیت اطلاعات و سپس ایجاد پژوهشکده ict و مرکز آپا جهت توسعه فعالیتهای پژوهشی در این زمینه پرداخته است.
 
وی مشارکت دانشگاه صنعتی امیرکبیر را در طرح جامع فناوری اطلاعات کشور به عنوان یکی از طرح های مصوب شورای عتف عنوان کرد و گفت:در عین حال با توجه به اینکه دستگاههای مختلف کشور از نرم افزارهای مختلفی استفاده میکنند بالطبع از تکنولوژی های  متنوع فناوری اطلاعات  نیز بهره مند میشوند .
 
وی افزود:امروز در معرض حملات سایبری مختلفی قرار گرفته ایم که با پیچیدگی های خاصی که در این زمینه مطرح است ؛مراکزی همانند مرکز آپای دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای محافظت از تمام نرم افزارها و مجموعه اطلاعاتی که در ارگانهای مختلف ذخیره شده و یا در حال ایجاد است فعالیت میکنند.
 
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان ساخت:مرکز آپا تاکنون موفقیتهای خوبی را کسب نموده و همکاری های نزدیکی را با وزارت ict داشته است که امیدواریم در آینده نیز با طراحی نظام جامع اطلاعات و برنامه ریزی هایی که برای مقابله با حملات سایبری میشود بتواند گستره فعالیتهای خود را بیشتر کند./ح
               


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.