مشارکت شرکت های خارجی در اولین “هم اندیشی بازنگری قراردادهای نفتی”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رییس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، از استقبال شرکت کنندگان خارجی در هم اندیشی نظام تازه قراردادهای نفتی خبر داد.

سید مهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از استقبال شرکت کنندکان خارجی از هم اندیشی نظام تازه قراردادهای نفتی خبر داد و گفت : مساله بازنگری درقرارداهای نفتی ایران به مثابه یک امر بین المللی است و روند تحولات آن از سوی بسیاری از متخصصان داخلی و خارجی دنبال می گردد.

 وی افزود: به سبب وجوه مختلف و پیچیدگی های حاکم بر این قراردادها، شورای سیاست گذاری هم اندیشی بنا داشت تا در فاز اول برای طرح نظرات صاحبنظران و متخصصان داخلی زمینه چینی کند ولی به نظر می رسد که حساسیت امر، بسیاری از فعالان بین المللی حوزه نفت را نیز به تکاپو واداشته و نمایندگان بعضی از این شرکت ها در خواست حضور و مشارکت در هم اندیشی اسفند ماه را در قالب های مختلف به وزارت نفت و دبیرخانه هم اندیشی اعلام کرده اند.

به گفته حسینی در دیدارهای اخیر وزیر محترم نفت و طرح بحث قراردادها، یکبار دیگر این علاقمندی ابراز شده و بنابراین مهندس زنگنه, این اتفاق را به صورت بین المللی برگزار می کند.

حسینی با تاکید براینکه همچنان زبان فارسی و انگلیسی اتفاق با استفاده از مترجم همزمان خواهد بود از امکان حضور مخاطبان خارجی در پانل های تخصصی همایش خبر داد.

وی افزود : تمام مباحث طرح شده در هم اندیشی در قالب کتاب به زبانهای انگیلسی و فارسی منتشرخواهد شد و برای علاقمندان داخلی و خارجی قابل استفاده می باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.