مشاهده فیلم سه بعدی بدون عینک!

پژوهشگران کره جنوبی بالاخره به داد عاشقان سینمای سه بعدی رسیدند و با ارائه فناوری جدیدی آنها را از دست عینک های سه بعدی خلاص کردند.
ممتازنیوز : پژوهشگران کره جنوبی بالاخره به داد عاشقان سینمای سه بعدی رسیدند و با ارائه فناوری جدیدی آنها را از دست عینک های سه بعدی خلاص کردند.

تلویزیون های سه بعدی با استفاده از خطای دید انسان امکان دیدن صحنه های سه بعدی را فراهم میکنند.

هر چشم انسان یک زاویه متفاوت را میبیند و پس از پردازش اطلاعات صادر شده از هر دو چشم در مغز، حالت عمق در تصاویر به وجود میآید. در روش ابداعی محققان کره جنوبی از یک پروژکتور که در حالت کلاسیک و در پشت سر تماشاچی قرار میگیرد به همراه یک فناوری نسبتا ساده نوری استفاده میشود.

با استفاده از یک آرایه ساده در مقابل پروژکتور، نور به زوایای مختلف تابیده میشود و فیلتری که صفحه نمایش را در برگرفته است در برخی مناطق نورهای عمودی روی پرده را مسدود و برخی دیگر را برای چشم قابل مشاهده می سازد.

این یک ایده جدید نیست و پیش از این هم در مورد قرار دادن دو پروژکتور و نورپردازی موضعی صحبت شده بود اما تا به حال فناوری به این سادگی ابداع نشده بود.

البته مسدود کردن این نورها در این فناوری باعث افت نسبی وضوح تصاویر سه بعدی می شود. به همین علت این فناوری ابداعی در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و برای اضافه شدن نسل جدیدی از سینماهای سه بعدی بدون عینک نیاز به تحقیق و بررسی بیشتری روی این تکنیک وجود دارد.

در هر صورت این فناوری گام بسیار بزرگی در ساخت صفحات نمایش سه بعدی بدون نیاز به عینک به شمار می رود. نتایج تکنیک ابداعی محققان کره جنوبی در مجله Optics Express منتشر شده است.

منبع:هفت صبح

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۱۲۷ نفر   |   تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ شهریور
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , سه بعدی بدون عینک, عینک سه بعدی


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.