مشاور عالی وزارت امور خارجه:گسترش فرهنگ کار به تولید ملی کمک می کند

‘محمدحسن قدیری ابیانه ‘روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در یزد افزود:برغم سفارشات دین مبین اسلام و توصیه های ائمه اطهار(ع) هنوز فرهنگ کار بدرستی و خوبی در بین مردم ما گسترش نیافته است.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه در مباحث اقتصادی روی پای خود بایستیم باید همه متولیان بخشهای فرهنگی و آموزشی برای نهادینه کردن فرهنک کار بکوشند.

این مسئول اظهار داشت: راه سعادت ملت ها در گرو کار و تلاش برای خودکفایی و استقلال اقتصادی و شکوفایی آن است.

قدیری ابیانه گفت: اگر برخی ملل و کشورها در مباحث اقتصادی به خودکفایی و موفقیت در امر صادرات رسیده اند بخاطر فرهنگ سازی در زمینه کار و داشتن برنامه های مدون بوده است.

وی افزود: ایران اسلامی دارای توانایی و ظرفیت بسیار خوبی در اقتصاد است و می تواند در سایه برنامه ریزی و استفاده از کار و سرمایه ایرانی، قله های ترقی را یکی پس از دیگری سپری کند.

مشاور عالی وزارت امور خارجه تصریح کرد: با فرهنگ سازی باید مردم را متوجه این امر مهم و ریشه ای کرد که خرید کالای داخلی موجب رونق و شکوفایی اقتصادی و در مقابل خرید اجناس خارجی سبب سهیم شدن در مشکلات اقتصادی کشور می شود.

قدیری ابیانه گفت: برای اینکه توصیه های عالمانه رهبر معظم انقلاب در سال تولید ملی محقق شود باید همه بسیج شوند و بدون شک خرید کالاها و اجناس داخلی و ایرانی موجب حمایت از تولید ملی می شود.

وی با اشاره به اینکه تولید نفت در ایران روزی چهار میلیون بشکه است و حداکثر روزی دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه صادرات نفت داریم، توضیح داد: اگر این رقم را بر جمعیت کشور که ۷۵ میلیون نفر است تقسیم کنیم، سهم هر نفر کمتر از یک بشکه می‌شود.

کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه اضافه کرد:بر اساس بودجه سال ۱۳۹۰ سهم هر کس از درآمد نفت ماهانه ۶۲ هزار تومان می‌شود و سال ۹۰ مجموع درآمد نفتی و غیرنفتی به ازای هر ایرانی ماهی ۱۸۷ هزار تومان بود که در لایحه بودجه سال که دولت به مجلس ارائه داد، این رقم به ۱۹۲ هزار تومان رسید که اگر میزان تورم نیز لحاظ شود چندان افزایشی را شاهد نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه با منابع نفتی نمی توانیم به اهداف متعالی در موضوع مهم اقتصاد برسیم، بر تولید ثروت و فعالیت علمی در عرصه های دیگر تاکید کرد.

وی افزود: همه افراد در بخش های مختلف بخصوص فرهیختگان کشور باید به فکر تولید ثروت و تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی همچنین بر نقش رسانه ها در امر مهم فرهنگ سازی برای کار و سوق دادن مردم به خرید اجناس داخلی و حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی تاکید کرد.

مشاور عالی وزارت امور خارجه در سفر سه روزه خود به استان یزد در چند برنامه در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه های یزد سخنرانی کرد و به سئوالات آنها پاسخ داد.ک۳

۷۵۳۶/۱۹۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۱۵۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.