مشاور وزیر بهداشت: زیرساخت های تولید انواع تجهیزات دندان پزشکی فراهم است

تهران / واحد مرکزی خبر / بهداشت و سلامت /۰۷/۲۰
مشاور وزیر بهداشت گفت: حدود۴۰درصد مواد و تجهیزات دنـــدان پزشکی در کشور تولید می شود.
دکتر عبدالحمید ظفرمند در همایش تولیدکنندگان تجهیزات دندان پزشکی به خبرنگار ما گفت: از نظر زیرساخت ها امکان تولید همه انواع تجهیزات دندان پزشکی در کشور وجود دارد.
مشاور وزیر بهداشت در امور دندان پزشکی و سلامت دهان از جدیت وزارت بهداشت در فعال سازی تولید کنندگان داخلی تجهیزات دندانپزشکی خبر داد و افزود: در این راستا فرایند صدور مجوزها تسهیل می شود ضمن این که تولیدکنندگان نیز باید به ارتقای کیفیت محصولات خود که با سلامت مردم سروکار دارد توجه کنند.
وی گرانی خدمات دندان پزشکی را ناشی از علل متعدد دانست و گفت: راهکار تعدیل قیمت ها برای مردم؛‌ توجه به تولید ملی مواد و تجهیزات دندان پزشکی از یک سو و از سوی دیگر بهبود عرصه خدمات بیمه ای به مردم در این بخش است در صورتی که در سال های گذشته این عرصه نه تنها بهبود نیافته بلکه بخش هایی از آن همچون بیمه خدمات دندان پزشکی روستاییان حذف شده است.
همایش دست اندرکاران تولید ملی مواد و تجهیزات دندانپزشکی امروز با حضور رییس سازمان غذا و دارو، معاون پژوهشی وزیر بهداشت، مدیران و مشاوران وزیر بهداشت در خدمات دندان پزشکی و جمعی از تولید کنندگان داخلی این محصولات در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
قرار است دو ماه دیگر این وزارتخانه نمایشگاهی از تولیدات داخلی محصولات و تجهیزات دندان پزشکی برپا کند.
صدا و تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.