بروزرسانی فهرست تجهیزات و ملزومات پزشکی

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: فهرست تجهیزات و ملزومات پزشکی تهیه شده است که براساس فناوری‌های نوین سلامت بروزرسانی خواهد شد.

دکتر کیوان، رئیس اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: توسعه فناوری نکته بسیار مهمی است که اگر امروز به آن فکر نکنیم در آینده دچار مشکل خواهیم شد؛ چون تکنولوژی‌ها به سرعت در حال تغییر و عوض شدن است.

وی در ادامه تصریح کرد: دکتر قاضی‌زاده – وزیر بهداشت با بیان تعیین فهرست تجهیزات و ملزومات پزشکی براساس مطالعات ارزیابی فناوری‌های سلامت و نظام سطح‌بندی خدمات روی موضوع بسیار کلیدی دست گذاشتند و این نشان دهنده درایت ایشان است؛ چون این وضعیتی که ما امروز داریم به خاطر اقداماتی است که در قبل انجام نداده‌ایم.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در ادامه اظهار داشت: از این‌رو توسعه دانش فنی و فناوری تجهیزات پزشکی توجه ویژه شده و وزیر بهداشت در برنامه خود اعلام کردند،‌به‌خاطر این است که در سال‌های بعدی مواجه با مشکلاتی که امروز داریم نشویم؛ چون تجهیزات پزشکی یک حرفه بسیار وابسته به فناوری است که در این زمینه لیست تجهیزات و ملزومات پزشکی تهیه شده است و باید بروزرسانی شود.

* توسعه و تقویت آزمایشگاه‌های کنترل تجهیزات پزشکی

رئیس اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: همچنین آزمایشگاه‌های کنترل تجهیزات و ملزومات پزشکی توسعه و تقویت پیدا می‌کند؛ ولی نه با ایجاد هزینه برای دولت و مردم؛ بلکه با توسعه آزمایشگاه‌هایی که موجود می باشند این اتفاق رخ می‌دهد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.