مشخص شدن زمان دادگاه ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در پرونده توطئه برای براندازی در انتخابات ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا باید ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) در دادگاه حاضر شود.

مشخص شدن زمان دادگاه ترامپ

به گزارش ممتاز نیوز، سرانجام پس از جدال وکلای ترامپ و مقامات قضایی بر سر تاریخ اولین دادگاه انتخاباتی رئیس جمهور سابق آمریکا، روز ششم سپتامبر (۱۵ شهریور) برای حضور او در دادگاه تعیین شد.

تیم جک اسمیت بازپرس ویژه آمریکا و وکلای دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور روز دوشنبه به وقت محلی در مورد زمان برگزاری دادگاه ترامپ در خصوص مداخله وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا بحث کنند.

اسمیت در اوایل ماه جاری گفته بود که آمادگی برگزاری دادگاه ترامپ تا ۲ ژانویه را دارد، به این دلیل که این تاریخ “علاقه شدید مردم” را برای محاکمه سریع نشان می دهد.

بازپرس ویژه پرونده ترامپ برآورد کرده است که طرح پرونده وی در مقابل هیات منصفه در واشنگتن دی سی بیش از چهار تا شش هفته طول نخواهد کشید.

در مقابل، وکلای ترامپ از تانیا چوتکان، قاضی فدرال ناظر بر این پرونده درخواست کردند که محاکمه را برای آوریل سال ۲۰۲۶ برنامه ریزی کند.

به گزارش شبکه سی بی اس آمریکا، وکلای رئیس جمهور سابق آمریکا به حجم زیادی از مدارک ارائه شده توسط دولت – تقریباً ۱۱.۵ میلیون صفحه اشاره کردند و گفتند که اگر بخواهند در تاریخ پیشنهادی هیات منصفه در دادگاه شرکت کنند، باید ” در روز ۹۹ هزار و ۷۶۹ صفحه از مدارک ارائه شده را بررسی کنند.”

وکلای ترامپ و دادستان‌های ویژه آخرین بار در روز ۱۱ اوت (آگوست) در دادگاه حاضر شدند.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.