مشکلات حوزه صنعت، معدن و تجارت شهرستان قوچان بررسی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جلسه که مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی و برخی از مدیران حوزه صنعت، معدن و تجارت استان حضور داشتند، حدود ۲۰ نفر از صنعتگران و مدیران واحدهای صنعتی شهرسان قوچان مشکلات خود و چالش های پیش روی در امر تولید و صادرات را بیان کردند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه گفت: دولت در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تمامی توان خود را در جهت رفع مشکلات صنعتگران و موانع تولید در مناطق مختلف کشور به کار می گیرد.

فخرالله مولایی افزود: در این راستا با شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی در حال ساختَ، در نیمه اول سال۹۱ افزون بر یک هزار و ۷۰۰ طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: از سوی دیگر تا پایان سال ۹۱ حداقل هفت هزار طرح نیمه تمام پایان خواهد یافت و از این طریق اشتغالزایی عده زیادی فراهم خواهد شد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران افزود: با افزایش سه برابری بودجه شرکت شهرک های صنعتی، مشکلات صنایع کوچک در سال ۹۱ کاهش چشمگیری خواهد یافت.

وی با اشاره به دستاوردهای سفر چهارم هیات دولت به شهرستان قوچان در حوزه صنعت و معدن، افزود: تشکیل نمایندگی استاندارد در شهرستان قوچان و ارتقای نمایندگی سازمان صنایع و صنعت قوچان به اداره از جمله رهاوردهای این سفر است.

فرماندار شهرستان قوچان نیز با اشاره به دستاوردهای سفر چهارم رییس جمهوری به این شهرستان گفت: ارتقای فرمانداری قوچان به فرمانداری ویژه و در نظر گرفتن این شهرستان به عنوان منطقه اقتصادی از جمله مصوبات وعنایات رییس جمهور به مردم قوچان بوده است.

حیدری با بیان گزارشی از فعالیت واحدهای صنعتی در شهرستان قوچان گفت: شهرک شماره یک قوچان در سال ۱۳۶۳ در زمینی به مساحت ۴۴ هکتار فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی قوچان هم اکنون دارای ۳۰ واحد فعال است، افزود: تولیدات واحدهای صنعتی این شهرک در زمینه صنایع غذایی، شیمیایی، صنایع سلولزی و نساجی و صنایع فلزی می باشد.

وی با اشاره به اینکه اکنون بیش از ۳۸ واحد شهرک صنعتی قوچان راکد است، افزود: از این تعداد ۲۴ واحد بعد از بهره برداری و یک مرحله تولید متوقف شده اند و بقیه در حال ساخت متوقف شده اند.

به گفته وی عملیات احداث و بهره برداری از شهرک صنعتی شماره ۲ شهرستان قوچان در حال انجام است .

۷۴۸۷/۶۵۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۶۹۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.