مشکل دانشجویان شاغل به تحصیل در واحدهای بدون مجوز دانشگاه آزاد رفع می شود

‘رضا عامری’ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: اکنون ۱۵ تا ۱۶ واحد دانشگاه آزاد، مجوز فعالیت ندارند که عمدتا واحدهای علوم و تحقیقات (ویژه دوره های تحصیلات تکمیلی) هستند و راه اندازی آنها مربوط به دوره ریاست قبلی دانشگاه آزاد است.

وی گفت: آمار رشته های بدون مجوز دانشگاه آزاد و تعداد دانشجویان این رشته ها را نداریم و منتظر اعلام اطلاعات مربوط به آنها از سوی مسوولان این دانشگاه هستیم.

عامری خاطرنشان کرد: براساس قانون، واحدها و رشته های دانشگاهی که بدون داشتن مجوز شورای گسترش آموزش عالی وابسته به وزارت علوم فعالیت دارند غیرقانونی محسوب می شوند و مدارک فارغ التحصیلان آنها مورد تایید وزارت علوم نیست.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه دانشجویان دانشگاه آزاد در رشته ها و واحدهای بدون مجوز این دانشگاه به صورت کاملا قانونی و از طریق آزمون وارد دانشگاه شده اند و از غیرقانونی بودن این واحدها اطلاع نداشته اند در یک ماه گذشته جلسات مکرری برای رفع مشکل این دانشجویان برگزار کرده ایم.

عامری با یادآوری آنکه در سال های گذشته طی بازدیدهای هیات های نظارت و ارزیابی آموزش عالی از واحدهای دانشگاه آزاد، تذکرهای لازم به واحدهای بدون مجوز داده شده است، گفت: در گذشته، توجهی به تذکرات وزارت علوم داده نشد و مسوولان دانشگاه آزاد برای گرفتن مجوز فعالیت برخی واحدهای خود اقدام نکردند اما خوشبختانه اخیرا تلاش های فراوانی برای ساماندهی واحدهای بدون مجوز و حل مشکل دانشجویان این واحدها و رشته ها آغاز شده است.

وی درمورد فارغ التحصیلان رشته ها و واحدهای بدون مجوز دانشگاه آزاد نیز توضیح داد: مسوولان آموزش عالی و دانشگاه آزاد بنا دارند هم مشکل دانشجویان فعلی و هم مشکل دانش آموختگان این واحدها و رشته ها را برطرف کنند.

عامری خاطرنشان کرد: دفتر نظارت و ارزیابی آموزش عالی وزارت علوم، وظیفه نظارت بر تمام مراکز و واحدهای دانشگاهی اعم از دولتی و غیردولتی را برعهده دارد که دانشگاه آزاد نیز یکی از مراکز آموزش عالی غیردولتی به شمار می آید و از قوانین و ضوابط نظارت و ارزیابی، مستثنی نیست.

تعدادی از واحدهای دانشگاه آزاد در سال های گذشته بدون اخذ مجوز از شورای گسترش آموزش عالی راه اندازی شدند و برخی واحدهای دارای مجوز فعالیت نیز نسبت به پذیرش دانشجو در تعدادی از رشته های بدون مجوز اقدام کردند که فارغ التحصیلان این واحدها و رشته ها با مشکل تایید نشدن مدارک تحصیلی خود از سوی وزارت علوم روبرو هستند و همچنان این مشکل به قوت خود باقی است.

فراهنگ ** ۱۰۵۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۵۱۰۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.