مشکلات استان خوزستان اولویت بندی شوند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی در جلسه مشترک با مجمع نمایندگان و جمعی از مسئولان اجرایی خوزستان پس از استماع مشکلات متعدد این استان، گفت: خوزستان از استان‌های استراتژیک کشور است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان مجلس استان خوزستان بسیار پر تلاش هستند که امیدواریم این تلاش ها در ارتقای این استان نتیجه بخش باشد.

وی ادامه داد: برای رفع مشکلات باید مسائل استان خوزستان را به دو قسمت تقسیم کرد، بخشی از مشکلات که با بودجه اندک در مدت زمان کوتاه رفع می شود که این موارد در اولویت قرار گیرد و سپس می توان به پروژه های نیازمند بودجه کلان پرداخت.

رئیس مجلس با بیان اینکه هر چقدر مناطق مرزی آبادتر باشد امنیت مکانی بالاتر می رود، یادآور شد: مرز شملچه پتانسیل ایجاد آبادانی را در منطقه  دارد.

وی افزود: از شاخص های مهم آبادانی در استان خوزستان توجه به اروند است که در این راستا مذاکراتی با عراق صورت گرفته و امیدواریم هر چه زودتر هیأت طرف عراقی برای همکاری با ایران به منطقه اعزام شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس ادامه داد: خوشبختانه مسئله آب‌های مرزی با عقلانیت در حال مرتفع شدن است که بر همین اساس فراکسیون آب مجلس پی گیری هایی را از مسئولین مربوطه داشته است.

وی افزود: خوزستان می تواند از پتانسیل سرمایه گذاری در بخش فاینانس و استفاده از پتانسیل پالایشگاه‌های مستقر در استان استفاده کند که بر همین اساس مجلس در حال بررسی شرایطی در بودجه است تا دست دولت را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه نفت و گاز بازتر کند.

رئیس مجلس درباره بودجه عمرانی استانها نیز تاکید کرد: باید بودجه عمرانی استانها به صورت متوازن توزیع شود و هر استان براساس نیازهای خود حداکثر بودجه ممکن را دریافت کند.

دکتر لاریجانی درباره برنامه های درازمدتی که می توان برای بهبود شرایط استان خوزستان در پیش گرفت، گفت: استان نیازها و ترجیهات خود را برای دریافت کمک اعلام و موانع پیش رو را مشخصا روشن کند.

وی افزود: ما نیز تلاش می کنیم اگر موضوعی قابل مطرح شدن در شورای عالی امنیت ملی بود انجام شود تا روند رفع مشکلات استان خوزستان تسهیل شود.

رئیس مجلس درباره ارتباط با عراق یادآور شد: فرصت خوبی در منطقه برای بهبود روابط اقتصادی با عراق فراهم شده که لازمه تحقق این هدف تسهیل رفت و آمد به این کشور است. یکی از دریچه های رفت و آمد به عراق نیز استان خوزستان است که نباید بحث عبور و مرور مردم از این مرز امنیتی تلقی شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.