مشکلات خواب زنگ خطر بیماری آلزایمر است

این محققان گفتند: ظهور اولیه و زودهنگام “plaques” و پروتئین های بتا آمیلوئید به عنوان عامل بیماری آلزایمر در داخل مغز همراه با یک سری مشکلات و اختلالات خواب در افراد است.

فارس: محققان براساس نتایج تازه‌ترین تحقیقات خود کشف کردند که مشکلات خواب زنگ خطری برای ابتلا به بیماری آلزایمر است.

به گزارش نشریه Translational Medicine، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس به اطلاعت جدید و خطرناکی درباره مشکلات و اختلالات خواب و نقش آن در کشف ابتلا به بیماری آلزایمر دست یافتند.

محققان گفتند که اختلالات خواب چه بسا اولین نشانه و زنگ خطر برای ابتلای انسان به بیماری آلزایمر باشد.

محققان بعد از آزمایشات و تحقیقات خود روی موشهای آزمایشگاهی به این نتایج دست یافتند.

این محققان گفتند: ظهور اولیه و زودهنگام “plaques” و پروتئین های بتا آمیلوئید به عنوان عامل بیماری آلزایمر در داخل مغز همراه با یک سری مشکلات و اختلالات خواب در افراد است.

براساس این تحقیقات، این امر داده های مهمی را در جریان زیر نظر گرفتن بیماران در زمینه میزان قدرت آنها در شفا یافتن و موفقیت درمان های بکار رفته یا ادامه ابتلا به بیماری و عدم موثر بودن آن به پزشکان می دهد.

بتا آمیلوئید پروتئین کوچکی است که پلاک هایی را در مغز ایجاد کرده و منجر به بروز آلزایمر می شود.

بیماری آلزایمر، دمانس یا زوال عقل پیری از نوع آلزایمر و شایع ترین شکل زوال عقلی است.

یماری آلزایمر یک بیماری پیش رونده و تحلیل برنده مغز بوده که باعث مختل شدن شدید فکر و حافظه می شود. بیماری آلزایمر شایعترین شکل دمانس یا زوال عقل است. (دمانس یک سندرم متشکل از تعدادی علایم است که از دست دادن حافظه، قضاوت و استدلال و تغییراتی در خلق و خو ، توانایی های رفتاری و ارتباطی را در بر می گیرد.

با پیشرفت بیماری، علایمی از جمله گیجی، تحریک پذیری، پرخاشگری، نوسانات خلقی، اختلال زبانی (مشکل تکلم و بیان)، از دست دادن حافظه به مدت طولانی و انزوای بیمار بروز می کنند و به تدریج عملکردهای جسمی از دست رفته، در نهایت به مرگ منتهی می شود.

ارزیابی پیش شناخت فردی مشکل است زیرا مدت بیماری متغیر است. بیماری آلزایمر برای یک دوره نامشخص زمانی پیش از آن که کاملا ظاهر شود و سال ها به صورت تشخیص داده نشده پیشروی می کند. میانگین طول عمر پس از تشخیص در حدود هفت سال است. کمتر از سه درصد از مبتلایان چهارده سال پس از زمان تشخیص زنده می مانند.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.