بدخواب‌ها آلزایمز می گیرند!

دانشمندان در تحقیقت خود به این سئوال که “آیا بین بدخوابی و زوال حافظه ارتباطی وجود دارد؟” پاسخ دادند.

سرویس سلامت افکار نیوز –  پژوهشگران دیافتند که مشکل خواب از نشانه های اولیه بیماری آلزایمز است. آنها دریافتند که توده پروتئنی داخل مغز که پلاک بتا آمیلوئید نامیده می شود از اجزای کلیدی و موثر در خواب رااحت است . محققات در موش های آزمایشگاهی با تحریک کردن این بخش باعث بیداری مدام آنها شده و می دیدند که موش ها مدام از خواب می پرند. مدتی بعد از این عارضه موش های به زوال حافظه دچار شدند!

به گزارش افکار نیوز ، به دست آوردن این اطلاعات درباره لینک مغزی دستاورد بسیار بزرگی برای محققان برای مبارزه با آلزایمر و بی خوابی است.
پروفسور “دیوید هولتزمن” مدیر مرکز بهداشت و درمان انگلیس معتقد است اگر سطح پلاک‌های بتا آمیلوئید در مغز افزایش یابد فرد بی خواب می شود و افزایش همین پلاکهاست که باعث بروز بیماری آلزایمر می‌شود.

وی افزود: تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و در صورتی که به نتیجه مطلوب برسیم ، درچه ورود به دنیای درمان الزایمر را یافته ایم. ضمن آنکه با همه پیشرفت های علمی دانشندان روش دقیق و علمی برای درمان بی خوابی ندارند و نتیجه دادن این تحقیقات مشکلات بیخوابی را نیز برطرف خواهد کرد.

دکتر ماری جانسون، رئیس موسسه تحقیقات آلزایمر بریتانیا نیز در این باره گفت: در حال حاضر تحقیقات در ارتباط با “تغییر الگوی خواب و تاثیر آن بر کاهش مهارتهای تفکر” ادامه دارد. به هر حال تاثیر کم خوابی و پریدن های مکرر از خواب بر بروز بیماری آلزایمر ثابت شده است.
وی افزود: این نتایج راهنمای بسیار خوبی برای ایجاد یک استراتژی پزشکی به منظور مقابله با بیماری هزاره سوم است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.