مشکلات نقدینگی شرکتهای پخش دارو

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در حال حاضر فقط شرکت توزیع دارو پخش به عنوان بزرگترین شرکت توزیع در ایران بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات معوقه و سر رسید شده از مراکز درمانی به ویژه مراکز دولتی و دانشگاهی دارد، این مطالبات شرکت های پخش دارو را با مشکلات نقدینگی کرده است.

خبراقتصادی:دکتر نوری،مدیر عامل شرکت توزیع دارو پخش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: طلب شرکت های توزیع دارو پخش از داروخانه و بیمارستانها یک مشکل عمیق و طولانی است که سبب شده شرکتهای توزیع دارو به عنوان آخرین حلقه و کانال توزیع در زنجیره تامین دچار مشکلات عدیده ای شوند.

وی گفت: در حال حاضر فقط شرکت توزیع دارو پخش به عنوان بزرگترین شرکت توزیع در ایران بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات معوقه و سر رسید شده از مراکز درمانی به ویژه مراکز دولتی و دانشگاهی دارد که ما را دچار مشکلات نقدینگی کرده است.

نوری تصریح کرد: در شرایط فعلی که تامین دارو نسبت به قبل سخت تر شده است سبب شده که ما به نقدینگی بیشتر احتیاج پیدا کنیم که مراکز درمانی همکاری لازم را با شرکت های توزیعی همکاری ندارند.

وی ادامه داد: طی یکسال قبل که مشکلات خارج از مدیریت برای تمام دست اندرکاران دارو در حوزه تامین دارو ایجاد شده است ما هیچ برخوردی با مراکز درمانی که بدهی خود را به ما نپرداخته اند نداشتیم و همچنان دارو در اختیار آنها قرار می دهیم، اولویت ما بیماران می باشند و وقتی مسولان با درایت و وظیفه شناسی برای تامین دارو تلاش می کنند طبیعی است که ما نیز بیمارستانها و مراکز درمانی را خارج از لیست  قرار نمی دهیم.

وی ادامه داد:  سال قبل که تحریم های بانکی و مسایلی که خارج از حوزه اختیار صنعت دارو اتفاق افتاد ، مقداری مشکلات در بانک مرکزی، تخصیص ارز و بحث قیمت داروها بوجود آورد و این سبب شد که مشکلاتی در واردات دارو و ورود مواد اولیه دارو ایجاد شود و کمبودهایی را به وجود آورد.

نوری خاطرنشان کرد: این مشکل طی مدت دو ماه قبل با درایت مسولان برطرف شد و تقریبا تمام کمبودها برطرف شد. ممکن است چند قلم دارو محدود شده باشد که ظرف یک ماه آینده مرتفع می گردد. هم اکنون انبارهای شرکت های توزیع دارو مملو از داروهای مورد نیاز بیماران است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. حسام:

    متاسفانه پزشکان داروخانه های موقع چک دادن به مسءولین وصول شرکتها بسیار اذیت میکنند و هیچ کسی هم نیست دلیل این کار آنها را نقد کند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.