مشکلی در خصوص بیمه کشتی‌ها نداریم

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

مدیر عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه مشکلی در رابطه با بیمه کشتی‌ها نداریم گفت: بعضی از شرکت‌های واسطه‌ای از عدم آگاهی مالکان کشتی سوء استفاده می‌کنند.

به گزارش تسنیم، محمدحسین داجمر در نشست خبری پانزدهمین همایش صنایع دریایی در پاسخ به پرسش تسنیم افزود: خوشبختانه با مصوبه‌های داخلی و حمایت یک میلیارد دلاری دولت دو بیمه P&I توسط شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در کیش و قشم ایجاد شد.

وی تصریح کرد: یکی از این بیمه‌ها مربوط به کشتی‌هایی با کالایی خشک است و بیمه دیگری کالاهای نقدی را پوشش می‌دهد.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: با بیمه اتکایی کنسرسیومی متشکل از بیمه‌های داخلی و همچنین حمایت‌های دولتی به کشورهای دیگر کالا حمل می‌شود و از اعتبار لازم برای تردد بر سایر کشورها برخوردار هستیم.

به گفته مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر واردات و صادرات به کشور بدون هیچ‌گونه مشکلی انجام می‌شود.

داجمر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در قبل یک سوم سهم واردات کشور توسط کشتی‌های داخلی انجام می‌شد اظهار کرد: تقریبا ۵۰ درصد صادرات نیز توسط کشتی‌های داخلی انجام می‌شد اما با وضع تحریم‌ها ۲۴ خط کشتیرانی فعالیت خود را در ایران متوقف کردند و خطوط کشتیرانی ما به سمت اروپا و آسیا تعطیل شد.

وی ادامه داد: این مسئله سبب شد تا از ظرفیت‌های ایجاد شده از خطوط کشتیرانی کشور به سمت کشورهای آسیایی و خلیج فارس استفاده کنیم.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد واردات و صادرات کالا توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و هیچ خللی در تجارت خارجی ایران بوجود نیامده است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.