مشکل آقایان و اصلاح ها

۲۹خردادماه،

موهای فرورفته در پوست یکی از شایع‌ترین شکایات بعد از اصلاح است….

مشکل آقایان و اصلاح ها

اغلب آقایان، به خصوص اگر سیاه‌پوست باشند؛ مانند مردم جنوب کشورمان که پوست تیره‌تری دارند، چنین تجربه ناخوشایندی را داشته‌اند. در این یادداشت می‌خواهم از عوامل ایجادکننده این مشکل و راه پیشگیری از آن بگویم.
هرچه موهای شخص مجعدتر و خشن‌تر باشد، امکان برگشتن نوک آن به عقب، پس از اصلاح، و فرو رفتن آن در پوست بیشتر می‌شود و نوک موی فرو رفته در پوست متورم شده و با اصلاح مجدد، بدتر هم می‌شود. در موارد دیگر، اصلاح مکرر به فواصل کوتاه در جهت خلاف رویش موها می‌تواند عامل این مشکل باشد. زبری و خشن بودن سطح مو در هنگام قطع شدن همچنین عامل دیگری است که در تو رفتگی موها موثر است و امکان درگیر شدن با پوست اطراف و روی پیاز مو و تشکیل موی فرو رفته را می‌افزاید. استفاده از ریش‌تراش‌های دو تیغه سبب اعمال فشار بیشتر و قطع مو در یک حالت زاویه تنگ و تیز می‌شود. موهای تیز و دارای زاویه بسته بیشتر به حالت فرو رفته درمی‌آیند.
اگر شما از موهای فرو رفته در پوست رنج می‌برید، باید از روش دیگری برای اصلاح استفاده کنید. از تراشیدن موها در جهت خلاف رویش آنها، اصلاح مکرر و فواصل کوتاه (به خصوص در ناحیه گردن) پرهیز کرده و از تیغ‌های تیز استفاده کنید. مکرر اصلاح کنید ولی فواصل میان جلسات اصلاح کوتاه نباشد. اگر با وجود همه این مسایل هنوز از موهای فرورفته در پوست رنج می‌برید، با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. شاید پزشک به شما توصیه کند که اصلاح کردن را برای مدتی متوقف کرده تا زمان کافی برای رفع تحریک و از بین رفتن عفونت ثانویه به پوست داده شود. ممکن است پس از این مدت، اصلاح کردن را بدون مشکل از سر بگیرید. در موارد خیلی شدید هم امکان دارد پزشک، الکترولیز یا استفاده از لیزر را دربرداشتن دایمی موهایی که فرورفته‌اند توصیه کند.

.pouyamatlab.ir


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.