مصرف بیش از حد میوه ممنوع!

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

خواص وارزش غذایی میوه ها به این معنی نیست که هر چه بیشتر میوه بخوریم سالمتر خواهیم بود.

به گزارش تفسیری خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ ارزش‌های غذایی میوه ها شبیه سبزی ها است واین گروه نیز ویتامین ها واملاح معدنی مورد نیاز بدن را تامین می نمایند و با خاصیت آنتی اکسیدانی از بروز سرطانها پیشگیری می نمایند.

میوه‌ها مقداری قند دارند به هنگام مصرف بسیار انواع میوه، قندشان در بدن باقی مانده و ضمن  تجمع چربی اضافی دربدن، اضافه وزن وچاقی، سیری کاذب هم  ایجاد می نماید که این خود می‌ تواند از مصرف متعادل دیگر مواد غذایی جلوگیری کند.

گاهی میوه‌ها حتی تا مرحله پژمردگی کامل نیز نگهداری شده و وقتی به مصرف می ‌رسند که تقریباً همه ویتامین خود را از دست داده‌اند بنابراین بهتر است میو ه ها به مقدار کم و برای مصرف کوتاه مدت تهیه شوند.

 مصرف خود میوه کامل به سبب داشتن فیبر بیشتر مناسبتر از مصرف آب آن میوه است همچنین مصرف روزانه ۵ میوه متوسط پیشنهاد شده است یک میوه متوسط درحدود ۶۰ کالری انرژی دارد بنابر این برای حفظ وزن بدن در محدوده طبیعی باید اعتدال درمصرف میوه ها هم رعایت شود.

نکته: بهتر است میوه ها به مقدار کم و برای مصرف کوتاه مدت تهیه شوند ضمنا به خاطر داشته باشید که آب میوه های تجارتی به هیچ عنوان جای میوه های تازه را نمی گیرند./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.