مصرف قهوه در کشور افزایش یافت

رئیس انجمن قهوه ایران از افزایش مصرف داخلی قهوه خبر داد و گفت: میزان واردات دانه قهوه سبز در سال ۱۳۹۸ معادل ۸۰۰۰ تن بوده، اما این رقم سال ۱۴۰۱ به ۳۳ هزار تن رسیده است.

مصرف قهوه در کشور افزایش یافت

به گزارش ممتاز نیوز، حسام ربیعی در افتتاحیه اولین نمایشگاه تخصصی قهوه ایران اظهار کرد: ارزش افزوده این صنعت، جلوگیری از خروج ارز است. اکنون ایران به یکی از تولیدکنندگان محصولات قهوه تبدیل شده و میزان واردات مواد اولیه مثل دانه سبز نیز با روند افزایشی روبه رو شده است.

وی همچنین از افزایش مصرف داخلی قهوه خبر داد و گفت: میزان واردات دانه قهوه سبز در سال ۱۳۹۸ معادل ۸۰۰۰ تن بوده، اما این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۳۳ هزار تن رسیده است.

به گفته ربیعی این آمار نشان از افزایش مصرف داخلی و تعداد شرکت‌های فعال در صنعت قهوه دارد که باعث شده میزان واردات مواد اولیه رشد کند.

رئیس انجمن قهوه ایران با بیان اینکه نمایشگاه تخصصی قهوه اجازه می‌دهد؛ فعالان این حوزه با محصولات جدید آشنا شوند و شرکت‌ها نیز تنوع محصولات را به مشتریان و خرده فروشان معرفی کنند، گفت: نمایشگاه قهوه ایران در مرکز رویدادهای بین‌المللی ایران مال در روزهای ۲۴ تا ۲۸ آبان ماه از ساعت ۱۲ تا ۲۱ برگزار می‌شود.  

به گفته وی ۵۵ شرکت در این نمایشگاه حضور دارند. هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی جامعه با برندهای مطرح ایرانی و نمایش پیشرفت‌های این صنعت در عرصه تولید و فرآوری دانه قهوه است.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.