مصرف مسکن‌های معمولی در بروز نارسایی کلیه در کودکان موثر است

۰۹ام بهمن ،

مصرف مسکن‌های معمولی در بروز نارسایی کلیه در کودکان موثر است

مصرف مسکن‌های معمولی در بروز نارسایی کلیه در کودکان موثر است

استفاده از داروهای ایبوپروفن و ناپروکسن می‌تواند سبب بروز آسیب‌ها و کلیه در بعضی از کودکان شود.

به گزارش راسخون به نقل از وب‌دا، به نقل از نشریه پدیاتریکس نتایج یک مطالعه تازه روی تعدادی از کودکان مبتلا به آسیب حاد کلیه نشان می‌دهد که استفاده از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs)‌ شامل ایبوپروفن و ناپروکسن که برای درمان درد و کاهش تب در کودکان استفاده می‌شود می‌تواند سبب آسیب حاد کلیه در بعضی از آنها شود.

براساس این گزارش محققان با پی‌گیری‌های بیشتر داده‌های کودکان شامل کسانی که میان آنها بین مصرف NSAID ها و وقوع این بیماری یک ارتباطی ملاحظه شده بود افزودند در این میان کودکان زیر ۵ سال مبتلا به این بیماری در معرض آسیب‌های جدی‌تری قرار گرفته بودند که این پدیده می‌تواند به سبب افزایش حساسیت به اثرات سمی داروهای ضد درد غیراستروئیدی باشد.

نتایج حاصل از این گزارش می‌افزاید از میان کودکان مورد بررسی هیچ یک فوت نکردند و یا دچار نارسایی کلیه دائمی نشدند اما ۳۰ درصد از کودکان شواهدی از تداوم آسیب خفیف مزمن کلیوی پس از بهبود نارسایی کلیه را از خود بروز دادند.

به گفته محققان در بعضی از موارد استفاده از استامینوفن می‌تواند یک انتخاب مناسب‌تری برای درمان باشد و این مطالعه به ارائه‌دهنده‌گان مراقبت‌های بهداشتی تأکید می‌کند که باید آموزش دقیق را در خصوص استفاده از مسکن‌ها در اختیار والدین قرار دهند.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.