پرخوری و کم تحرکی عامل نارسایی کلیه

۳۰م دیماه ،
ممتاز نیوز : دکترˈسیم فروشˈ با بیان این مطلب اظهار داشت: کلیه ها در بدن وظایف بسیاری از جمله تصفیه مواد زائد از بدن، تنظیم آب و الکترولیت و دخالت در ساختمان خون و استخوان ها را دارند که با نارسایی کلیه ها این سیستم ها مختل می گردد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایرنا ؛ وی با بیان این که نشانه های نارسایی کلیه به طور تدریجی اتفاق می افتد ، افزود : کم خونی مزمن که بتدریج ایجاد می گردد یا خون دماغ شدن و به هم ریختن سیستم انعقاد خون از علائم نارسایی کلیه است.

این فوق تخصص کودکان و اورولوژی تصریح کرد: ممکن است شخصی با شکستگی عضوی از بدن به پزشک مراجعه کند یا فردی با فشارخون بالا یا ورم صورت یا اندام ها یا به سبب حجم و تکرر ادرار در شب و افزایش آن مراجعه کند که همه اینها می تواند ازعوامل نارسایی کلیه باشد.

وی اضافه کرد: برای پیشگیری از نارسایی کلیه باید نشانه هایی را بشناسیم علایم با یک آزمایش ساده اوره یا کراتینین قندخون و سونوگرافی ساده تشخیص داده می گردد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: امروزه بیماری قند بیشترین عامل نارسایی کلیه را تشکیل می دهد، بنابراین در تشخیص بیماری قند باید توجه ویژه ای داشته باشید

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.