مصرف میوه کلسترول خون را کاهش می دهد

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه با بیان این که مصرف میوه کلسترول خون را کاهش می دهد گفت:میوه ها و سبزی ها جزو مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند که مصرف روزانه و به مقدار کافی آنها نقش مهمی در بیماری ها دارد.
 
به گزارش مهر،دکتر فروزان صالحی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ۳۱درصد بیماری های قلبی عروقی و ۱۱ درصد سکته‌های مغزی در جهان ناشی از مصرف کم میوه است همچنین میوه ها فرآیند پیری را به تاخیر می‌اندازند و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند.
 
وی با اشاره به این که، میوه ها کلسترول خون را کاهش می‌دهند تصریح کرد: افرادی که حداقل روزی ۲ تا ۳ عدد میوه های سبز و زرد رنگ مصرف می کنند به مراتب سالم تر از بقیه هستند و دیرتر دچار پیری و عوارض آن می شوند.
 
صالحی تصریح کرد: دستگاه گوارش با مصرف میوه قوی و ورزیده خواهد شد و سبب می‌شود که فرد کمتر دچار سوء هاضمه شود.
 
کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه با بیان این که قربانیان سرطان کسانی هستند که در رژیم غذایی خود از مقدار میوه و سبزی کمتری استفاده می کنند،‌ تاکید کرد:‌ برای فعال کردن و تقویت کردن سیستم دفاعی طبیعی بدن باید از اقسام میوه وسبزی های خام استفاده کرد. خطر سکته در مردانی که سه بار در روز میوه و سبزی مصرف می کنند، ۲۲ درصد کمتر ازکسانی است که کمتر میوه و سبزی مصرف می کنند.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.