مصرف ویتامین D باعث کاهش کلسترول نمی‌شودز

ممتاز نیوز: محققان در تحقیقات جدید خود دریافتند که مصرف مکمل‌های ویتامین D باعث کاهش کلسترول بالای خون نمی‌شود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، تحقیقات جدید نشان می دهد: مصرف دوزهای مکمل ویتامین D سطح بالای کلسترول خون را بویژه در افرادی که از کاهش این ویتامین در بدنشان رنج می‌برند، کاهش نمی دهد.

این تحقیقات از طریق نمونه گیری‌های تصادفی کوچک از افرادی انجام شد که از کمبود سطح ویتامین D در بدن خود رنج می برند به گونه ای که به آنها دوزهای بیشتر ویتامین به مدت هشت هفته داده شد.

این تحقیقات عدم هرگونه بهبود یا کاهش سطح کلسترول بالا در بین آنها را در مقایسه با افراد مشابه که دارویی بی اثر و ساختگی دریافت کردند، نشان داد.

محققان گفتند: افرادی که دوزهای بیشتر ویتامین D دریافت کردند؛ سطح هورمون پاراتیروئید در آنها کاهش و درمقابل سطح کلیسم آنها افزایش یافت.

ویتامین D از ویتامین‌های لازم برای بدن و محلول در چربی است که به رشد و استحکام استخوان‏ها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می‌کند.

این ویتامین با ایجاد افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده‌ها و کاهش دفع از کلیه به متابولیسم استخوان‌ها کمک می‌کند و همچنین از طریق ترجمه ژنهای هسته سلول به رشد سلول کمک می‌کند.

منبع اصلی دریافت این ویتامین به جز منابع گیاهی مثل غلات و حیوانی مثل ماهی ساردین و شیر، نور آفتاب است به طوری که ۱۰ تا ۲۰ دقیقه ماندن در زیر نور آفتاب، نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین را تامین می‌کند و کمبود این ویتامین همچنین باعث پوکی استخوان در کهنسالی می‌ شود.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.