مطالعه نتیجه شوق به آگاهی و دانستن است

۲۲ آبان ،

کارگردان فیلم سینمایی “چهل سالگی” معتقد است مطالعه نتیجه شوق آگاهی و دانستن است و تا این شوق در انسان نباشد، رغبت به مطالعه پیش نمی آید.

به گزارش تفسیریممتازنیوز، علیرضا رئیسیان کارگردان سینما در گفت و گو با ستاد اطلاع رسانی بیستمین دوره هفته کتاب، با بیان این که مطالعه نتیجه شوق آگاهی و دانستن است، اظهار کرد: این شوق باید در انسان باشد تا به سوی مطالعه و خواندن کتاب تشویق شود اما امروزه کسب معرفت و آگاهی ، جای خود را از عمق به خبرها سطحی داده است.
وی افزود: زندگی امروزه انسان ها پر است از خبرها مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، پزشکی و …  که هیچ عمقی ندارند و اینها جای مطالعه را گرفته اند و تاسف‌بار است که برای پرداختن به این خبرها، فرصت مطالعه را پیدا نمی کنیم.
کارگردان فیلم تحسین شده “چهل سالگی” همچنین با تاکید بر این که انسان تا به آگاهی نرسد از مطالعه لذت نخواهد برد، گفت: لذت مطالعه وقتی پیش می آید که انسان را به اندیشه وادارد در غیر این صورت ما روزانه خبرها و اطلاعات بسیاری می خوانیم که هیچ لذتی را در ما برنمی‌انگیزد.
همچنین علیرضا رئیسیان، خود این روزها سرگرم مطالعه کتاب “دفاعیات عین القضات همدانی” است.
بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار “یادگار ماندگار” از ۲۰ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری در سرتاسر کشور برگزار می شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.