معافیت مالیاتی برای ساخت و ساز مسکن با رعایت مقررات ملی

رئیس انجمن مهندسان راه وساختمان گفت: اعمال معافیت مالیاتی و کاهش عوارض ساختمانی و بیمه‌ای در صورتی که سازندگان مقررات ملی مبحث ۲۲ ساختمانی را رعایت کنند اجرایی خواهد شد.

معافیت مالیاتی برای ساخت و ساز مسکن با رعایت مقررات ملی

به گزارش ممتاز نیوز، علی شیبانی رئیس انجمن مهندسان راه وساختمان در نشست خبری امروز خود گفت: یکی از عوامل بازدارنده در حوزه رعایت محبث ۲۲ مقررات ملی ساختمان  بحث تامین مالی  و سرمایه گذاری است و در صورتی که نگهداشت ساختمان و کنترل سیستمی در پروژه های ساختمانی به صورت کامل رعایت شود شاهد معافیت های مالیاتی و کاهش عوارض ساختمانی و بیمه های ساختمانی  برای سازندگان خواهیم بود و در صورتی که این قانون به درستی اجرا نشود شاهد از دست رفتن منابع و سرمایه ها و از سوی دیگر ابزارهای تنبیهی خواهیم بود.

به  گفته وی  باید کارفرمایانی که در حوزه  ساخت و ساز شهری مرجع صدور پروانه های ساختمانی هستند که باید به سمت اجرای کامل مقررات ملی ساختمان و مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان برویم   و باید نهادهای اجتماعی  را برای  اجرای این مبحث قانونی  هماهنگ کنیم.

او گفت: در حوزه نگهداشت ساختمانی متاسفانه هنوز جایگاه شایسته ای برای آنها تبیین نکرده ایم و باید برای حفظ سرمایه های مردم وحفظ سرمایه های ملی و ایجاد صرفه اقتصادی این موضوع را دستگاه های متولی از جمله وزارت راه وشهرسازی در اولویت خود قرار دهند.

وی افزود: باید مقررات و ضوابط شهرسازی برای ایجاد ساختمان های پایدار را در دستور کار خود قرار دهیم.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.