معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران: ۳۷۴ کانون پیشگیری از دیابت در شهر تهران فعال می باشند

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

Multimedia_pics_1387_8_Science_63.jpg

معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه ۳۷۴ کانون پیشگیری از دیابت در شهر تهران فعال می باشند، افزود: این کانون‌ها بیش از ۲۲ هزار عضو دارند که در این مراکز مشغول iبه فعالیت‌ می باشند.

به گزارش تفسیری خبرنگار «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهندس رضا قهرمانی در همایش سالانه «دیابت» با بیان اینکه در پی آن هستیم که برنامه‌هایمان را iبه خارج از مرزهای شهر تهران انتقال دهیم، افزود: اکنون شش شهر در خارج از شهر تهران iبه تاسیس این کانون‌ها اقدام کرده‌اند و تلاش کرده‌ایم که در سند مصوب سلامت شهری با تاکید بر روی پیشگیری از دیابت، برنامه‌های آموزشی را در کلان شهرها iبه اجرا درآوریم.

وی ادامه داد: این کار سبب شده که در هفته دیابت با کمک انجمن دیابت و وزارت iبهداشت، ۸۵۰ نقطه غربالگری دیابت در ایستگاه‌های مترو، میادین و پارک‌ها ایجاد شود. همچنین ۱۲۵ تاکسی دیابت در کنار اتوبوس دیابت در شهر تهران iبه شناسایی بیماران دیابتی مشغولند.

معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران با اشاره iبه تاسیس مراکز فرآموز در کل شهر، اظهار کرد: این مراکز صرفا برای آموزش دانش‌آموزان است که در آنها مهارت‌های زندگی، تغذیه صحیح و کنترل استرس iبه کودکان آموزش داده می‌شود که در این طرح آموزش و پرورش نیز بسیار iبه ما کمک کرده است.

قهرمانی با بیان اینکه برنامه دیابت در شهر تهران محدود iبه هفته دیابت نبوده و در همه سال اجرا می‌شود، افزود: اکنون در دستور کار هر ۴۰۰ خانه سلامت شهر تهران، برنامه کنترل دیابت قرار گرفته است که خدمات مشاوره‌ای در همه حوزه‌ها توسط اساتید انجام می‌گیرد.

وی در پایان اظهار کرد: شهرداری تهران با استفاده از همه ظرفیت‌های خودش، بستر همکاری با بازیگران و سیاستگذاران اصلی سلامت را فراهم می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.