معاون رئیس جمهور به اظهارات ظریف در کلاب هاوس واکنش نشان داد

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اگر این حرف‌ که باید به اندازه توانایی‌ها آرزو کنیم مبنا قرار می‌گرفت، انقلاب اسلامی و جنگ به پیروزی منتهی نمی‌شد، تصریح کرد: این سخنان برای توجیه رویکرد دیپلماسی التماسی گذشته و زیرسوال بردن سیاست خارجی حجت الاسلام رئیسی است اما خللی در اراده ملت ایران برای ادامه مسیر پیشرفت و عزت ایجاد نمی‌کند.

معاون رئیس جمهور به اظهارات ظریف در کلاب هاوس واکنش نشان داد

به گزارش ممتاز نیوز، سید محمد حسینی در یادواره شهدا و مراسم گرامیداشت سه عالم بزرگوار دیار سوادکوه (آیت‌الله صالحی مازندرانی، شهید آیت‌الله سلیمانی و شهید عبدالوهاب قاسمی) و در جمع پرشور مردم متدین، ولایی و انقلابی و مسئولان ارشد استان مازندران سخن می‌گفت، با ابلاغ سلام آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: امروز مردم ایران با خودباوری و اتکاء به توانمندی های داخلی در بسیاری از عرصه های علمی، فناوری، صنعتی و دفاعی پیشتاز هستند، آخرین نمونه از دستاوردهای قابل توجه آزمایش ابر موشک هایپرسونیک فتاح است که موجب اعجاب و خشم دشمنان نظام اسلامی شده است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور تاکید کرد: ملت ایران با اعتماد به نفس و خودباوری ضمن خنثی کردن توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان، مسیر عزت و اقتدار را طی می کند و دستاوردها و موفقیت های چشم گیری رقم زده است.

حسینی خاطرنشان کرد: اخیراً یکی از سیاسیون دولت قبل گفته است «باید به اندازه توانایی ها آرزو کنیم»، قطعا اگر چنین حرف‌هایی مبنا قرار می گرفت، با امکانات اندک امام و مبارزان هرگز انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید و استمرار نمی‌یافت و در جنگ تحمیلی که در آن ائتلاف نانوشته‌ای بین قدرت‌های جهانی وجود داشت به پیروزی نمی رسیدیم، بنابراین این سخنان که برای توجیه رویکرد دیپلماسی التماسی گذشته و زیرسوال بردن سیاست متوازن و رو به گسترش آیت‌الله رئیسی است، با شناختی که مردم از این جماعت دارند نمی تواند تزلزل و خللی در عزم و اراده مستحکم ملت ایران به ادامه مسیر پیشرفت و عزت ایجاد کند.

وی افزود: بی تردید اگر ملت ایران با نگاه شکست خورده‌ی سازشکاری و تسلیم در برابر قدرت‌های شیطانی حرکت می کرد در هیچ حوزه‌ای نمی توانست قدم از قدم بردارد در حالیکه اعتقاد راسخ داریم که «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» و اینکه امدادهای غیبی و الهی شامل حال مجاهدان راه خدا می شود و اگر صرف تکیه به امکانات و توانایی های مادی تعیین کننده بود چگونه پیامبر اکرم می توانست در جزیرهالعرب در مقابل اشرافیت و کفار، رسالت خود را فراگیر کند.

معاون رئیس جمهور افزود: وقتی امام راحل در سال ۴۸ مباحث مربوط به ولایت فقیه را مطرح کرد عده‌ای آن را بیهوده توصیف می‌کردند و امام در پاسخ آنها گفت که باید طرح و برنامه‌ای برای آینده وجود داشته باشد و این مباحث حداقل برای نسل های آینده مفید است، تاکید همواره امام راحل این بود که ما مامور به انجام تکلیف هستیم، نتیجه با خداست، متاسفانه برای برخی سیاسیون، منافع ملی فقط لقلقه زبانشان است اما چون مرعوب قدرت ظاهری غرب هستند در عمل تامین کننده مصالح ملی و دینی ملت بزرگ ایران نیستند و در گذشته با طرح ناصواب دوگانه میدان و دیپلماسی و عدم بهره‌گیری از اقتدار کشور در عمل آسیب‌های فراوانی به جایگاه جمهوری اسلامی در جهان زده و سبب تبعات منفی اقتصادی برای کشور شد، این در حالی است که دولت کنونی اعتقاد راسخی به دیپلماسی عزتمندانه و سیاست خارجی متوازن دارد، همزمان با بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض، ابرموشک هایپرسونیک فتاح نیز آزمایش شد و دوقطبی کاذب هم به‌وجود نیامد.

حسینی گفت: داشتن اقتدار و توان بازدارندگی فرمان الهی است که «و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه» ملت ایران هیچ‌گاه به. دنبال تعدی به دیگران نبوده و نیست اما ضعیف هم نیست که دشمنان مثل اوایل انقلاب به طمع تجاوز و اشغال بیفتند، اتفاقاً اگر قدرتمند باشیم در مذاکرات تامین کننده منافع کشور خواهیم بود و تجربه نشان داد که دیپلماسی خواهش و تمنا نه‌تنها کارساز نبوده، بلکه طرف‌های مقابل را به اخذ امتیازات بیشتر ترغیب می کند مثل قضیه برجام که هنوز تعهدات خود را انجام نداده بودند برجام ۲ و۳ و ۴ یعنی منطقه‌ای، موشکی و حقوق بشری را مطرح کردند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در هر عرصه‌ای از مواضع اصولی خود عقب‌نشینی کرده‌ایم دشمنان پیشروی کرده و نشان دادند که حد یقف ندارند و به تعبیر رهبر حکیم انقلاب می خواهند ما را به وضع قبل از انقلاب که تحت سلطه‌ی آمریکا بودیم برگردانند، لذا محافل بزرگداشت یاد و خاطره شهدا، روحیه ایثار و فداکاری، عزت، شجاعت و شهادت طلبی را در ملت ایران زنده نگه می دارد و اجازه نمی دهد عده‌ای با مغلطه و اغواگری ذلت را به ملت سرافراز ایران تحمیل کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که در برابر غرب احساس خودباختگی می کنند، در دوران مسئولیت‌شان با دوگانه‌سازی میدان و دیپلماسی به مصالح ملی آسیب زدند و امروز با همان روحیه خودباختگی، مدعی هستند که آرزوها باید به قدر توانایی ها باشد اما ملت ایران در مکتب امام راحل درس خودباوری، عزت، اقتدار و ایستادگی در برابر ظلم آموخته‌ است.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد امام راحل خاطرنشان کرد: دم مسیحایی امام راحل ملت ایران را متحول کرد وگرنه ملتی تحت ظلم و ستم و حاکمیت طاغوت و اختناق بودیم.

حسینی گفت: امام وظیفه خود را صرفاً بیان احکام فردی و عبادی نمی دانست بلکه با جامع نگری و با حساسیت جدیت مسائل سیاسی و اجتماعی را پیگیری می کرد و از روحیه ایستادگی و ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم برخوردار بود و از هیچ قدرت غیر خدایی ترس و دلهره نداشت و باعث شد این روحیه در ملت ایران نیز شکل بگیرد.

وی ادامه داد: بدون تردید اگر امثال شهید تهرانی مقدم به این سخن اعتقاد داشتند که باید به اندازه امکانات و توانایی ها موجود اهداف را تعیین کرد هیچ‌کدام از دستاوردهای امروز در حوزه دفاعی را نداشتیم.

حسینی در ادامه خطاب به مردم گفت: اطمینان داشته باشید که دولت مردمی برنامه ها و اقدامات فراوانی را برای ایجاد تحول در زندگی و معیشت مردم در دست انجام دارد و آیت‌الله رئیسی تاکید دارد که مدیران باید با عمل خود و انجام فعالیت های گسترده در عرصه های داخلی و خارجی امید و ایمان را در دل مردم تقویت کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت در ۲۲ ماه گذشته در عرصه سیاست خارجی ۴۳۶ سند را با کشورهای مختلف در حوزه‌های اقتصادی، علم و فناوری، فرهنگ و مسایل سیاسی، حقپقی و بین الملل امضا کرده و مصمم به اجرای آنهاست تا شرایط را به نفع مردم متحول سازد و این حجم از تحرک و به نتیجه رسیدن حائز اهمیت و کم نظیر یا بی نظیر است.

حسینی همچنین با گرامیداشت یاد و نام شهیدان و با بیان اینکه زبان از توصیف جایگاه والای شهدا قاصر است، اظهار داشت: شهیدان در اعلی علیین مأوا دارند و جایگاه آنان را فقط می‌توان با تمسک به آیات قرآن و روایات اهل بیت توصیف کرد.
وی خاطرنشان کرد: گرامی‌داشت شهیدان برای این است که راه آنان را ادامه داده و پرچم شرف و عزتی که برافراشتند همواره در اهتزاز نگه داریم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در ادامه با گرامیداشت یاد آیت‌الله صالحی مازندرانی، این عالم بزرگوار را از بزرگان فقه، تفسیر و اصول که در بالغ بر چهل سال تدریس، شاگردان فراوانی تربیت کرده دانست و گفت: ایشان مایه مباهات دیار مازندران است.

حسینی همچنین با گرامیداشت یاد شهید آیت الله سلیمانی و شهید عبدالوهاب قاسمی و ذکر خاطراتی یادآور شد: امروز همه وظیفه داریم نسل جوان را با اندیشه ها، سیره و سلوک، سخت کوشی، صبر، استقامت و تلاش شبانه روزی علما، مشاهیر و مفاخر و شهیدان والامقام آشنا کنیم تا با الگو قرار گرفتن این مقربان درگاه الهی، آینده‌ افتخار آمیزی برای کشورمان رقم بخورد.

در این مراسم حاج اصغر صادق نژاد از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به مداحی پرداخت و دکتر پیرفلک فرماندار سوادکوه شمالی در سخنانی ضمن خیر مقدم، گفت: عزت و سربلندی امروز ایران اسلامی در سایه ایثار و فداکاری شهیدان و هدایت‌های رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب به دست آمده است و باید آن را با قوت حفظ کنیم.

معاون رئیس جمهور در حاشیه مراسم با حضور در جمع مردم مسائل، مشکلات و مطالبات آنان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

حسینی همچنین در بدو ورود به سواد کوه شمالی که با استقبال استاندار مازندران و مقامات ارشد محلی انجام شد با حضور در گلزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهدای جلیل القدر ادای احترام کرد و در جلسه ای با حضور استاندار، فرماندار، امام جمعه و نمایندگان به بحث و تبادل نظر پیرامون اقدامات انجام شده و مصوبات سفر دولت پرداخت.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.