معاون ستاد کل نیروهای مسلح:بیگانگان نمی تواند در منطقه امنیت ایجاد کنند

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی ایرنا،’امیرسرتیپ مصطفی سلامی’ روز شنبه در حاشیه برگزاری دهمین نشست مشترک نظامی ایران و عمان در جمع خبرنگاران افزود:هر جا بیگانگان پا گذاشته اند،نا امنی و بی ثباتی در آنجا رخ داده است .

وی افزود:طی چند سال اخیر حضور نیروهای بیگانه در منطقه از جمله عراق و افغانستان به گسترش ناامنی و کشتار مردم بیگناه منطقه انجامیده است.

امیرسرتیپ سلامی تصریح کرد:امروز کافی است نیروهای بیگانه از منطقه خارج شوند تا خود مشاهده کنند که چگونه امنیت در منطقه ایجاد خواهد شد.

این مقام مسوول ، برگزاری نشست مشترک نظامی میان جمهوری اسلامی ایران و سلطان نشین عمان را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: از جمله نتایج خوب برگزاری این نشست ها که از ده سال پیش آغاز شده ،کاهش تنش میان صیادان دو کشور بوده است.

وی یادآورشد:هر چه قدر تفاهم و درک مشترک در بین نیروهای مسلح ایران و عمان افزایش یابد ،زمینه برقراری امنیت دریایی ،صیادی و کشتیرانی و کاهش مشکلات مرزنشینان دو کشور فراهم می شود.

این مقام مسوول ،از عمان به عنوان کشور دوست و همسایه دارای مرز مشترک دریایی با ایران یاد کرد و گفت: براین اساس ضروری است تعامل میان نیروهای مسلح دو کشور برای برقراری امنیت در این منطقه استراتژیک صورت گیرد.

امیرسرتیپ سلامی عنوان کرد:دو طرف درنشست کمیته مشترک نظامی ،تفاهم نامه مشترکی را رد و بدل می کنند که در آن تعاملات یک ساله نیروهای مسلح از جمله در زمینه برگزاری رزمایش های مشترک،تعاملات آموزشی و تبادل دانشجو را مورد بررسی و تصویب قرار می دهند.

نخستین دور مذاکرات هیات های نظامی ایران و عمان امروز شنبه در قالب دهمین نشست مشترک نظامی در تهران برگزار شد.

۱۴۷۸**۹۱۷۳*

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۶۷۹۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.