معاون علمی رئیس جمهور خبرداد: اجرای ۲۰ طرح کلان ملی در سال جاری

حمایت ۵۲۰ میلیارد ریالی از برنامه‌های دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در سال ۹۰

خبرگزاری آریا-نسرین سلطان خواه با اشاره به حمایت هدفمند از مجلات علمی و پژوهشی در سال ۹۰ گفت: در سال گذشته از ۳۹۹ نشریه علمی- پژوهشی حمایت ۳٫۳ میلیارد تومانی شده است.
به گزارش خبرنگار علمی آموزشی آریا، نسرین سلطان خواه، معاون علمی و فناوی رئیس جمهور امروز در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه تقویت فضای رقابتی و نشاط علمی بین دانشجویان از اهداف این معاونت است، گفت: در سال ۹۰، ۴٫۸ میلیارد ریال از برگزیدگان مسابقات دانشجویی از سوی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور حمایت شده‌ است.
وی اضافه کرد: در سال ۹۱ حمایت از نشریات علمی برای نمایه‌سازی ادامه می‌یابد و قرار است در سال جاری شورای سیاست‌گذاری نشریات علمی نیز تشکیل شود.

آغاز به کار طرح رصدخانه ملی در آخرین سال فعالیت دولت دهم

سلطانخواه با اشاره به اختصاص بودجه ۷٫۵ میلیارد تومانی به رصدخانه ملی گفت: پیش‌بینی می‌شود مرحله اول آغاز فعالیت این رصدخانه در آخرین سال فعالیت دولت دهم آغاز شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر آیینه رصدخانه ملی در حال ساخت است که زمستان امسال برای نصب به کشور وارد می‌شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: اولین نورگیری رصدخانه ملی در آخرین سال فعالیت دولت دهم انجام می‌شود.

سرمایه‌گذاری ۱۸۰۰ میلیارد ریالی برای طرح‌های کلان ملی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: طی ۴ سال گذشته این معاونت سرمایه‌گذاری ۱۸۰۰ میلیارد ریالی بر روی ۲۲ طرح کلان ملی و نوآوری انجام داده است که برای انجام این طرح‌ها ۵۰۰ نشست تخصصی تشکیل شده است.
 

۹ قرارداد تولید دارو و ۴ قرارداد ساخت تجهیزات پزشکی منعقد شد

سلطانخواه در ادامه تصریح کرد: در سال ۹۰ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۹ قرارداد تولید دارو و ۴ قرارداد ساخت تجهیزات پزشکی را منعقد کرد که بر این اساس در سال ۹۰ از دانش‌ فنی و تولید شش نوع دارو، طرح دستیابی به دانش فنی استفاده از سلول‌های جنینی در بیماری‌های صعب‌الاعلاج، تولید واکسن‌های داخلی رونمایی شد.
وی اضافه کرد: در سال جاری نیز فاز اول طرح کلان راه‌اندازی گرید ملی با حداقل همکاری ۱۴ دانشگاه و مرکز پژوهشی، بهره‌برداری از ۲۵ مرکز شبکه ملی، راه‌اندازی مرکز هوانوردی عمومی، رادیو داروهای جدید و شناور تحقیقاتی انجام می‌شود.

اجرا و انعقاد حداقل ۲۰ طرح کلان ملی جدید در سال جاری
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد:  همچنین در سال ۹۱ اجرا و انعقاد حداقل ۲۰ طرح کلان ملی جدید از سوی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور صورت می‌گیرد.

راه‌اندازی ۱۰ کانون ارتباط با صنعت جدید در سال ۹۱
 
سلطانخواه در ادامه یاد آور شد: در سال ۹۰، ۸ کانون دانش و صنعت تشکیل شد که در سال جاری نیز ۱۰ کانون به کانو‌ن‌های قبلی اضافه می‌شود.
همچنین وی اظهار داشت: در سال گذشته از نقشه راه ۱۰ کانون دانش و صنعت رونمایی شد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به حمایت مادی و معنوی از کانون‌های دانش و صنعت گفت:‌ در سال جاری ۱۰ طرح هدفمند کانون‌های دانش و صنعت از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مورد حمایت مادی و معنوی قرار می‌گیرند و بر این اساس قرار است منشور پویایی کانون‌های دانش و صنعت نیز در سال جاری تدوین شود.

 حمایت ۵۲۰ میلیارد ریالی  از برنامه‌های دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در سال ۹۰

سلطانخواه  گفت: ‌در سال گذشته ستاد فناوری‌های راهبردی با مبلغ ۵۲۰ میلیارد ریال از ۲۲۱ برنامه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی حمایت کرده است.
وی در پایان اضافه کرد: بر این اساس تعدادی از طرح‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی مانند ایجاد مرکز ملی موش تراریخت و بانک سلولی در پژوهشکده رویان از این حمایت برخوردار شده اند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اضافه کرد: همچنین در سال گذشته از ۷۸ شرکت دانش‌بنیان با مبلغ ۹ میلیارد ریال حمایت شده است که معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور قصد دارد در سال جاری از طرح‌های نوآوری کوچک دانش‌بنیان نیز حمایت کند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.