معاون فرهنگی وزارت ورزش وجوانان خبر داد: راه‌اندازی پورتال جدید خانواده بانشاط

106-11.jpg

معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان، گفت: به منظور شادی و نشاط بیشتر در مجالس دینی پورتال جدید خانواده با نشاط به زودی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش سرویس جوانان ایسنا، محمد باقر پیشنمازی افزود: نوآوری در مسایل فرهنگی تربیتی جوانان یکی از این برنامه‌هاست. بنابراین مسوولان و متولیان امور با شناسایی افراد خلاق، مبتکر و مستعد در استان‌های خود و معرفی آن‌ها به وزارتخانه کمک شایانی به ستاد این وزارتخانه خواهند کرد. در این شرایط به نوآوری مسائل فرهنگی در بخش‌های ترویج فریضه ازدواج، فعالیت‌های قرآنی، کتابخوانی و مطالعه نیاز داریم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از این برنامه‌ها، تصدی غرفه قرآن در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن بود که با رونمایی از گرافیک و نرم افزارهای جدید قرآنی برگزار شد. همچنین نخستین نرم افزار قرآنی وزارت ورزش و جوانان در گیلان افتتاح شد که سرفصل‌های این مجموعه مسایل اجتماعی، اعتقادی، ارتباط با خدا و اخلاق است.

پیشنمازی درباره ازدواج جوانان و فعالیت‌های آینده وزارتخانه خاطرنشان کرد: مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده، آخرین طرح تعبیه شده وزارتخانه در آیین نامه ماده ۴۳ برنامه پنجم توسعه است. طی روزهای آینده خبر تصویب و ابلاغ این آیین نامه را خواهیم داشت البته این مشاوره صرفاً باید در جهت ترویج فرهنگ اسلامی باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: پیش بینی می‌شود ۲۰۰ مرکز مشاوره که از سازمان ملی جوانان (سابق) مجوز گرفته‌اند، می‌توانند به صورت داوطلبانه در این طرح شرکت کنند. سازمان بهزیستی هم تقریباً ۷۰۰ مرکز مشاوره دارد که جزو بخش خصوصی خواهند بود و صدور پروانه و تمدید آن به عهده دفتر برنامه ریزی امور ازدواج و تعالی خانواده است. تمامی این مراکز مشاوره باید خود را با شرایط آیین نامه تطبیق دهند در غیر این صورت فعالیت آن‌ها غیر قانونی خواهد بود.

پیشنمازی با اشاره به راه‌اندازی پورتال جدید خانواده با نشاط در دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده این وزارتخانه اظهارکرد: مهندسی جشن ازدواج، جشن‌های فارغ التحصیلی، اعیاد دینی (قربان و غدیر) و حتی جشن‌هایی ازقبیل استقبال از زائران عتبات عالیات ساماندهی می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.