معاون مرکز امور زنان: یکسانی قوانین بازنشستگی زنان و مردان، ظلم به زنان است

۰۲م آذر ،

4-533.jpg

معاون امور خانواده مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، گفت: یکسانی قوانین بازنشستگی زنان و مردان، ظلم به زنان است، بنابراین کار بسیار ارزشمندی است که شرایط بگونه‌ای فراهم شود تا زنان آزادی فرزند آوری داشته و بتوانند پس از آن استخدام و بازنشسته شوند. چرا که در این شرایط زن هم توانسته است فرزند آوری و فرزند پروری کند و هم اشتغال داشته باشد.

زهرا سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار«زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: لازم است به منظور حفظ کرامت زن و عزت خانوادگی او درعین انجام وظایف اجتماعیش، تغییراتی در قوانین به وجود آید و لوایحی را به دولت و مجلس شورای اسلامی به منظور تصویب ارایه کنیم.

وی افزود: زن و مرد در قوانین استخدام و بازنشستگی یکسان می باشند در حالی که این قوانین باید متفاوت باشد؛ چون اگر زنی دغدغه استخدام نداشته باشد و به سرعت پس از پایان تحصیل برای اشتغال اقدام نکند، می‌تواند فرزندآوری کند و حتی پس از ۳۰ سالگی استخدام شود.

سجادی در پایان تاکید کرد: دور کاری طرح بسیار مفیدی است که دولت تصویب کرده است و امیدواریم زیر ساختهای آن زودتر فراهم شود تا زنان بتوانند زمانی که فرزند کوچکی دارند، ضمن تربیت او از توانایی‌های فکری خود نیز استفاده کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.