معاون وزیر علوم: اتهامات به دکتر عطاردی واهی است

۰۷اردیبهشت،

7308_743.jpg

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، با اشاره به بازگشت استاد بازداشت شده دانشگاه صنعتی شریف، گفت: دکتر عطاردی در حوزه کاربرد ید طولانی دارد و یکی از استادان برجسته‌ای به شمار می‌رود که علاوه بر فعالیت در حوزه تولیدات علمی توانسته‌ است علم خود را نیز در حوزه کاربرد بکار گیرد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمد مهدی‌نژاد امروز در مراسم استقبال از دکتر عطاردی که به مدت ۱۶ ماه در آمریکا در حالت بازداشت به سر می‌برد، افزود: استکبار جهانی نمی‌تواند ببیند کشوری پیشرفت می‌کند و زمانی که شاهد پیشرفت کشوری است سعی دارد، آن کشور را از مدار خارج کند به همین سبب نیز آنها در برخورد خود با دکتر عطاردی قصد ایجاد رعب و هراس در جامعه علمی بودند به این نحو که جامعه علمی باید با اجازه ما عمل کند، اما در داخل نتیجه معکوس گرفتند.

وی در ادامه گفت: با وجود آنکه دکتر عطاردی دارای پرونده روشنی بود، اما اقدام آنها سبب شد که جامعه بشریت ۱۶ ماه از خدمات ایشان محروم بماند، اما در نهایت آزادی وی نشان می‌دهد که اتهامات واهی بوده است.

وی در خصوص سبب بازداشت دکتر عطاردی در ۱۶ ماه اخیر، تصریح کرد: این اقدام آنها بهانه‌ بوده است، چرا که بهانه کردند که در این مدت قصد داشتند پرونده وی را بررسی کنند و باید طی این زمان آن کشور را ترک نمی‌کرده اما در نهایت حکم برایت داده شد.

وی همچنین در خصوص گفته خانواده وی مبنی بر اینکه دکتر عطاردی نمی‌تواند تا ۱۰ سال به کشور آمریکا سفر کند نیز گفت: بنده هنوز چنین موضوعی را نشنیده‌ام و مباحث این چنینی پیگیری می‌شود.

به گزارش ایسنا، هواپیمای دکتر سیدمجتبی عطاردی استاد دانشگاه صنعتی شریف، ساعت ۱۰ صبح امروز در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین نشست و جمعی از دانشجویان، همکاران، مسئولین وزارت علوم و خانواده ایشان در فرودگاه در انتظار استقبال از وی می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.