معجزه آبلیمو

در معالجه میگرن و سردرد نیز لیمو مسکن است. وقتی میگرن و سردرد دارید، در یک فنجان قهوه یا چای غلیظ یک برش لیمو بیندازید و بنوشید.

به گزارش بی باک به نقل از افکارنیوز: آب لیمو ترش برای بدن، ذهن و روح بسیار مفید است به همین دلیل آبلیمو بخورید.

معالجه آنژین با لیمو ـ برای شستشوی حلق و حنجره از لیمو کمک بگیرید، کمی آبلیمو و آب مقطر را مخلوط کرده و هر یک ساعت یک بار آن را قرقره کنید.به جای آب اکسیژنه برای شستشوی زخم و خراش‌های سطحی پوست ـ می‌توانید آب لیمو را بگیرید و دو برابر به آن آب بیفزایید و با آن زخم‌ها و خراش‌های سطحی پوست را بشویید.

در تمامی مواردی که اختلال هاضمه به وجود می‌آید از قبیل دل به هم خوردگی و نفخ شکم، معالجه با لیمو تجویز شده است. در این مورد دو عدد لیمو را با پوست و هسته برش بزنید و آن را در یک لیتر آب داغ، یک تا دو ساعت خیس کنید، بعد فشرده و آب آن را با قند یا شکر شیرین کرده و هر روز یک لیوان بنوشید.برای درمان و خونریزی لثه‌ها از لیمو استفاده کنید. یک قطعه پنبه را در لیوانی که محتوی آب لیمو است فرو کرده و روزی دو بار (صبح و شب) آن را به لثه‌های خود بمالید و با انگشتان خود ماساژ دهید، ولی مواظب باشید آب لیمو به دندان‌های شما نرسد.

در معالجه میگرن و سردرد نیز لیمو مسکن است. وقتی میگرن و سردرد دارید، در یک فنجان قهوه یا چای غلیظ یک برش لیمو بیندازید و بنوشید. مصرف آن موجب تسکین درد و میگرن می‌شود.استفاده از لیمو ترش سرگیجه را رفع می‌کند. همچنین اگر لیمو با کمی عسل خورده شود، باعث آرامش شده و دل شوره را برطرف می‌کند.گذاشتن یخ و لیمو روی زبان سکسکه را درمان می‌کند. در نهایت اینکه تب و گریپ را هم می‌توان با لیمو درمان یا مهار کرد.

درخشان کننده چشم‌ها، تسکین دهنده گلو درد، نیرو بخش و تب بر، تسکین دهنده درد، پاک کننده پوست (چرب)، ضد شوره و برطرف کننده خارش پوست سر، ضد سرماخوردگی، یک حالت دهنده خوب برای موها، تقویت‌کننده حافظه، آرامش دهنده روح از دیگر خواص لیمو است.همچنین کسانی که می‌خواهند خود را لاغر کنند، اگر صبح ناشتا آب لیموترش را با یک لیوان آب مخلوط کنند و مقدار کمی عسل به آن اضافه نمایند و آن را بنوشند تا ظهر گرسنه نخواهند شد و به این ترتیب از شر چربی‌های اضافی راحت خواهند شد.اگر در صورت شما لکه و جوش قرمز رنگ وجود دارد، درمان آن با آب لیمو و نمک است.برای جلوگیری از خونریزی بینی کافی است که یک تکه پنبه را آغشته به آب لیمو کرده و در سوراخ بینی بگذارید، خون دماغ را برطرف خواهد کرد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.