معرفی معتادان بی‌خانمان پایتخت به مرکز درمانی / جمع‌آوری روزانه ۳۰۰ بی‌خانمان

۱۷م دیماه ،
ممتاز نیوز : معاون سازمان رفاه خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری گفت: بر اساس قانون معتادان بی‌خانمان باید به مراکز درمان اعتیاد معرفی شوند اما این برنامه تاکنون اجرایی نشده و بارها از ستاد مبارزه با مواد مخدر خواسته‌ایم هرچه زودتر کمپهای مجاز را به ما معرفی کند.

رضا جاگیری درگفتگو با مهر با بیان اینکه دو سامان سرا به منظور ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی فعال است و روزانه ۳۰۰ بی خانمان از سطح شهر جمع آوری می شوند گفت: سامان سراها از جمله مراکزی می باشند که به مراکز مداخله بحران نامیده می شوند و در این مراکز به آسیب دیدگان اجتماعی رسیدگی می گردد.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری دو سامان سرا ویژه زنان و مردان راه اندازی کرده است که مجموعا ظرفیت حدود ۶۰۰ نفر را داراست. سامان سرای ویژه مردان در اسلام شهر و زنان در لویزان مستقر است.

معاون سازمان رفاه خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری خاطرنشان کرد: متکدیان و آسیب دیدگانی که توسط شهرداری از سطح شهر جمع آوری می شوند، پس از غربالگری به این مناطق منتقل می شوند و تحت نظارت و درمانهای احتمالی بعدی قرار می گیرند.

به گفته جاگیری، چنانچه فردی که توسط شهرداری جمع آوری می گردد، دارای اعتیاد باشد با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر به مراکز درمان اعتیاد معرفی می گردد اما طبق برنامه ستاد، این اشخاص باید به پلیس موادمخدر تحویل شوند، اما این برنامه تاکنون اجرایی نشده  و بارها از ستاد مبارزه با مواد مخدر خواسته‌ایم هرچه زودتر کمپ‌های مجاز را به ما معرفی کند.

وی یادآور شد: درنهایت اشخاصی که به سامان سراها انتقال می یابند توسط دستگاه قضایی تعیین تکلیف می شوند و در بعضی موارد پس از آن به سازمان بهزیستی و یا خانواده هایشان تحویل داده می شوند.

معاون سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری افزود: تقریبا روزانه ۳۰۰ بی خانمان از سطح شهر جمع آوری می شوند که بعضی از آن ها بارها توسط شهرداری جمع آوری شده بودند.جاگیری به سامان سرای زنان در لویزان اشاره کرد و گفت: در این مرکز تمامی زنان خیابانی، متکدی و بی خانمان ساماندهی می شوند.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.