معضلی به نام بحران هویت در میان نوجوانان

اردیبهشت ۱۴۰۳

اگر به مشکلات جامعه خود با نگاهی تیز بینانه تر بنگریم با اشخاصی مواجه می شویم که هنوز در اندر خم پاسخ گویی به سوالات ذهنشان به سر می برند، سوالاتی نظیر من چه کسی هستم چه هدفی دارم، آینده ام به کجا ختم می گردد در واقع نمی دانند از خود چه می خواهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران : اگر سرخوردگی و عدم اعتماد جای گزین اعتماد شود و به جای تماس با مردم گوشه گیری و انزوا بر شخصیت فرد غالب شود و فرد به جای خود آگاهی و تشکیل هویت مثبت دچار ابهام در نفس خود شود هماهنگی و تعادل روانیش به هم خورده و با بحران هویت مواجه می گردد.
 
آب روشن در خصوص هویت اظهار داشت: فاصله گرفتن جوامع از منابع هویت ساز و پتانسیل های سنتی و روی آوردن به شیوه های تفکر و زندگی تازه منجر شده که انسانها در هویت خود دچار شک و تردید و این اختلال در بازیابی هویت ناشی از نامشخص بودن و نبود قطعیت دربارهٔ هویت و موجودیت خویش است.
 
 وی در خصوص هویت یابی ادامه داد: امروزه اشخاص به خاطر سبک زندگی و شیوه نگرششان  مورد قضاوت قرار می گیرند، در واقع سبک و سیاق استفاده از کالاها ، خصوص آن دسته از کالاهایی که ممتاز تلقی می شوند، یکی از نشانه های کلیوی هویت یابی است.
 
 گفتنی است: بهتر است به تبادل فکری و هم اندیشی با نسل جوان گسترش یابد تا خانواده های هم به درک صحیح  از شرایط  و مشکلات داخلی و خارجی جوانانشان نایل شوند.
 
گزارش  از عاطفه سعیدی

 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.