معوقات بانکی به صورت ویژه پیگیری می‌شود

۱۷م دیماه ،

دادستانی کل کشور به صورت ویژه معوقات بانکی را پیگیری می‌کند.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، در پی مباحث مطروحه پیرامون فهرست معوقات بانکی و بنا به دستور دادستان کل کشور، از سوی معاونت اقتصادی دادستان کل کشور، از گروهی از شخصیت های حقوقی که بر اساس فهرست بانک مرکزی به عنوان بدهکاران کلان معرفی شده بودنددعوت شد تا در جلسه ای که بدین منظور در محل دادستانی کل برگزار می گردد شرکت کنند.

این نشست سه ساعته صبح امروز یکشنبه مورخ ۱۷/۱۰/۹۱ با حضور مدعوین  و دادستان کل کشور برگزار  شد و دربارهٔ مسأله معوقات بانکی یا همان مطالبات غیر جاری (سررسید قبل، معوق، مشکوک الوصول) بحث و گفتگو به عمل آمد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام محسنی اژه ای،‌دادستان کل کشور اظهار داشت: در بحث لیست های تحویلی که تحت عنوان مفسد اقتصادی رسانه ای شده بودند همانطور که قبلاً اعلام شده با بررسی های دقیق به عمل آمده مشخص شد که تعداد بسیاری از آنها مفسد اقتصادی نیستند بلکه فقط به عنوان بدهکار بانکی شناخته می شوند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر نقش مهم عملکرد صحیح بانک ها در اشتغال زایی و رونق اقتصادی گفت: روابط قانونمند بین بانک ها و مشتریان، رعایت دقیق ضوابط و مقررات، ارائه تسهیلات مناسب به تولید کنندگان و حمایت از تولید ملی ضروری است و در صورت اختلال در این رابطه می تواند تاثیر مخربی بر اقتصاد و اعتماد عمومی جامعه داشته باشد.

در ادامه جلسه اکثر مدعوین نسبت به طرح فشرده مطالب در خصوص مطالبات غیر جاری بانکی تحت مدیریت خود توضیحاتی را به سمع دادستان کل کشور و حاضرین رساندند.

در پایان مقرر شد مدعوین پس از دریافت وضعیت مطالبات غیرجاری (سررسید قبل، معوق، مشکوک الوصول) خود که براساس نامه بانک مرکزی تنظیم شده، نظر و مستندات و میزان دقیق بدهی خود را اعلام کنند تا در این زمینه اقدامات لازم به عمل آید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.