مفاهیم و اجزای فناوری اطلاعات را بیشتر بشناسید

فروردین ۱۴۰۳

گام به گام با مدیریت فناوری اطلاعات/ قسمت چهارم

در این جلسه با الگوی فناوری اطلاعات nist آشنا خواهید شد.

به گزارش خبرنگار اورژانس itباشگاه خبرنگاران؛ الگوی فناوری اطلاعات به این صورت طبقه بندی یا پیاده سازی می گردد.

۱- Business( لایه معماری کاری): می توان گفت این رده اهداف و ماموریت های سازمان را مشخص می کند مدیران ارشد در این رده فعالیت میکنند.

۲- INFORMATION( لایه معماری اطلاعاتی): این رده در قسمت پایین business قرار داد اطلاعات به رده بالا business می رود جالب است بدانید چگونگی تهیه و پردازش اطلاعات در این رده مورد بررسی قرار می گیرد مدیران it در این رده قرار دارند.

۳-apphication or information system( لایه کاربردها با سیستم های اطلاعاتی) می توان گفت :برنامه های کاربردی که نیاز است برای جمع آوری ، پردازش، ذخیره، تجزیه و تحلیل، بازیابی و انتقال اطلاعات،وظایف سیستم های اطلاعاتی می باشند  application داده ها را جمع آوری و می تواند برای سازمان خروجی داشته باشد.

۳- Data( لایه معماری فناوری): داده ها در این رده جمع آوری می شوند بحث پایگاه داده، مدل داده لی و رابطه بین موجودیت ها در این رده مورد بررسی قرار میگرد.

۵-technologg( لایه تکنولوژی): می توان گفت آخرین لایه مرتبط می گردد با سخت افزا، نرم افزار و چگونگی ارتباط بین واحدها و شبکه های مختلف، به طور مثال مدیران شبکه پرنسل در جلسه آینده با سیستم های اطلاعاتی پشتیبانی را مدیریت آشنا خواهید شد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.