مقام آمریکا: تبادل زندانیان ارتباطی به توافق هسته‌ای با ایران ندارد

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما به هرگونه توافقی در زمینه هسته ای با ایران نزدیک نیستیم و موضوع تبادل زندانیان از سایر مسائل کاملا جدا است.

مقام آمریکا: تبادل زندانیان ارتباطی به توافق هسته‌ای با ایران ندارد

به گزارش ممتاز نیوز، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در باره وجود توافق پنهان میان ایران و آمریکا برای کاهش تنش ها گفت: همانطور که وزیر خارجه آمریکا توضیح داد ما به هرگونه توافق با ایران نزدیک نیستیم. این مسائل (تبادل زندانیان) کاملا جدا هستند.

وی افزود: ما متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هستیم و معتقدیم دیپلماسی بهترین راه برای دستیابی به این هدف است.

پاتل تصریح کرد: ما تاکید کرده ایم که برای دیپلماسی در آینده، ایران باید تنش ها را کاهش دهد و فضای لازم را ایجاد کند. اما درحال حاضر ما هیچ توافقی در زمینه هسته ای با ایران نداریم.

وی با تکرار ادعاهای واشنگتن ادامه داد : مساله آزادی آمریکایی ها و انتقال آنها به خانه از سایر مسایل جدا است. ما هنگام رسیدگی به این موضوع، مسایل دیگر مرتبط با ایران از جمله ارسال پهپاد از سوی این کشور به روسیه را بررسی نکرده ایم اما ما همچنان آماده ایم ایران را به خاطر اقدامات و فعالیت های خرابکارانه آن پاسخگو کنیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره فرایند آزادسازی پول های ایران در کره جنوبی نیز گفت: پول های ایران فقط در راستای اهداف بشردوستانه و سایر نقل و انتقال غیر تحریمی مانند غذا و دارو مورد استفاده قرار خواهد گرفت. آمریکا به نظارت خود بر چگونگی استفاده از این پول ها ادامه خواهد داد و هرگونه گزارش عمومی که خلاف این موضوع باشند، اشتباه هستند.

پاتل درباره انتقال رابرت مالی به دانشگاه پرینستون آمریکا نیز با بیان اینکه “مالی در مرخصی است و اطلاعات جدیدی ندارم” همچنان از ارائه هر گونه اطلاعاتی خودداری کرد.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.