مقاومت اسلامی در سوریه بساط تکفیری‌ها را بر خواهد چید/مسلمانان اجازه هتک حرمت به مقدسات خود را نمی‌دهند

۱۶اردیبهشت،

“آیت‌الله عباس کعبی” در گفتگو با خبرنگار احزابممتازنیوز، در واکنش به هتک حرمت مرقد مطهر “حجربن عدی” صحابی جلیل القدر حضرت رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و یاور باوفای حضرت امیر المؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام، اظهار داشت: این مساله ریشه‌ در اندیشه تکفیری دارد و مسلمانان این اعمال دژخیمانه و وحشیانه را محکوم می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به طور قطع این گروهک تروریستی اموی و مدعی اسلام به جز خشونت، نفرت و تخریب حرفی برای گفتن ندارند و تنها قصد تخریب اسلام را دارند.

وی با تاکید بر اینکه این جنایتکاران به جزای اعمال مجرمانه خود خواهند رسید، گفت: مسلمانان با هم‌افزایی و هم‌گرایی فراتر از مذهب و وابستگی‌های سلیقه‌ای احترام ویژه‌ای را برای بزرگان دین و مقدسات قائل می باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: این اعمال جنایتکارانه نشانه این است که آنان حتی از آرامگاه شهید بزرگ که شاخص حق در مقابل باطل و مقاومت در برابر جریان تسلیم است، واهمه دارند.

آیت‌الله کعبی افزود: این عمل قطعا مورد توجه رژیم نامشروع صهیونیستی و آمریکا است و آنان به دنبال تشدید اختلافات مذهبی می باشند؛ این اعمال هیچ ربطی به مذاهب ۴‌ گانه اهل سنت ندارد و ناشی از اندیشه تاریک تکفیری و اموی است.

وی تاکید کرد: لازم است، همه علمای اسلام، دانشگاهیان و حوزه‌های اهل تشیع و تسنن، وزارت‌امور خارجه، سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی این جنایت بزرگ را محکوم کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حجت بر تکفیری‌ها تمام شده و قطعا مقاومت اسلامی سوریه بساط آنان را بر خواهد چید، گفت: باید جوانان مومن و متدین به صورت یکپارچه از آرامگا‌ه‌های مذهبی پاسداری کنند.

آیت‌الله کعبی دربارهٔ ادعاهای مطرح شده وهابیون مبنی بر تهدید وهابیون به تخریب حرم حضرت رقیه(س) و حضرت زینب(س) اظهار داشت: به لطف خداوند متعال آنان توان و شجاعت انجام چنین کاری را ندارند و مسلمانان قاطع و استوار در مقابل چنین حرکت‌هایی می‌ایستند.

شایان ذکر است گروه‌های شورشی سوری هفته قبل با هجوم به آرامگاه حجر بن عدی اقدام به نبش قبر این صحابه پیامبر اسلام (ص) کرده و همچنین چندی بعد گروه‌های تکفیری با تعدی به مرقد جعفر طیار در جنوب اردن این مقبره را به آتش کشیدند.

همچنین همزمان با اعلام تعطیلی حوزه‌های علمیه جهان شیعه در اعتراض به هتک حرمت مزار “حجر بن عدی”، یکی از عناصر وهابی گروهک تروریستی موسوم به “ارتش آزاد سوریه” با انتشار یافتن تصاویر جدیدی از این اقدام وقیحانه، تهدید کرد که بزودی مشابه همین کار را با مزار حضرت زینب(سلام الله علیها) و حضرت رقیه(سلام الله علیها) نیز انجام خواهند داد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.