مقاومت بازار ارز شکسته خواهد شد

آرشیو خبراقتصادیاقتصاد کلان ،بانک و بیمه کد مطلب: ۶۸۸۶     

رییس کل بانک مرکزی در مرکز مبادلات ارزی :

ارسال به    نسخه چاپی نسخه چاپی   

خبرگزاری پانا: رییس کل بانک مرکزی با حضور در مرکز مبادلات ارزی گفت: عرضه ها در این اتاق مقاومت بازار آزاد را خواهد شکست و قیمت کاهش می یابد.

شنبه ۸ مهر ساعت ۱۴:۴۶

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، محمود بهمنی با مثبت ارزیابی نمودن پاسخگویی به متقاضیان مرکز بیان داشت : وجود حجم گسترده‌ای از جمعیت در طبقات و پاسخگویی به تقاضاهای آنان به این معنا است که تقاضا از روی بازار برداشته می شود .
رییس شورای پول و اعتبار درخصوص تاثیر مرکز مبادلات بر بازار ارز بیان داشت : بازار تا حدودی در حال مقاومت است ولی قطعاً‌ به زودی این مقاومت درهم خواهد شکست‌ چون ما با پشتوانه ارزی قوی وارد این مرکز شده‌ایم .
بهمنی با اشاره به این که تا چندی قبل این تقاضاها تماماً‌ بر روی بازار بود، خاطرنشان کرد : شبکه بانکی با این مرکز، بازار را سبک کرده و قرار است موارد دیگری از اختصاص ارز به این مرکز اضافه شود .
وی از ارائه ارزهای دانشجویی و بیماران با نرخ مرجع خبر داد و افزود : در صورت داشتن توان پاسخگویی، سعی می شود‌ کلیه تقاضاهای خرد در این مرکز متمرکز شود .
رییس کل بانک مرکزی با اشاره به مدیریت تقاضاهای خرد ارزی تاکید کرد : براین اساس، دلیلی ندارد ما شاهد افزایش قیمت ارز باشیم .
وی در ارتباط با تخصیص ارز به کالاهای واقع در اولویت های ۵ تا ۱۰ بیان داشت :‌ این اولویت‌ها در برنامه‌های ما قرار دارد. در حال حاضر اولویت های ۳ تا ۵ را در این مرکز پاسخگو هستیم و اولویت های ۱ و ۲ همچنان به نرخ ارز مرجع ۱۲۲۶۰ ریال پرداخت می شود .


Loading...


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.