مقایسه گلکسی اس ۳ با HTC One X / جدول

صادقانه باید گفت که هر دو این سوپرفون ها به نوبه خود بهترین هستند اما اگر بخواهیم فقط یکی را انتخاب کنیم ، کدام را باید ترجیح دهیم؟ بیاید باهم مقایسه کنیم:

همانطور که در جدول زیر می بینید هر دو این گوشی‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و از جهاتی هم با هم متفاوتند که همین مسئله انتخاب بین آنها را دشوارتر می کند

گوشی

گلکسی ۳

HTC One X

سیستم عامل

ساندویچ بستنی اندروید

ساندویچ بستنی اندروید

اینترفیس

Samsung TouchWiz

HTC Sense 3

پردازنده

دو هسته ای Exynos ۱٫۵GHz

دو هسته ای Snapdragon S4 1.5Ghz  

صفحه نمایش

۴٫۸-inch, 1280×720, HD Super AMOLED

۴٫۷-inch, 1280×720, Super LCD

حافظه

رم ۲GB و رام ۱۶GB

رم ۱GB و رام ۱۶GB

حافظه جانبی

میکروSD

ندارد

ابعاد (HWD)

x 2.78 x 0.34 5.38 اینچ

x 2.75 x 0.36 5.3 اینچ

۴G

۴G LTE

۴G LTE

دوربین

دوربین اصلی ۸ مگاپیکسل

دوبین جلویی ۲ مگاپیکسل

دوربین اصلی ۸مگاپیکسل

دوربین جلویی ۱٫۳مگاپیکسل

بیشترین حد وضوح تصویر ویدوئویی

p HD 1080

p HD 1080

حالت عکس برادری پی در پی

دارد

دارد

قابلیت عکس برداری در حین فیلم برداری

دارد

دارد

دکمه دوربین اختصاصی

ندارد

ندارد

فرماندهی صوتی

Samsung S Voice

Google Voice Actions

قابلیت جستوی با صدا

دارد

دارد

برنامه راه اندازی صوتی rd Part3

دارد

ندارد

طراحی

HTC One X یک گوشی دوست داشتنی با قابی از پلی کربنات پلاستیکی فانتزی است. مدل سفید کلاسیک آن بسیار جذاب است و احساس خوبی را القا می کند. با وجود صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی ، One X گوشی بسیار باریکی است ( تنها ۰٫۳۶ اینچ ضخامت دارد) اما سامسونگ از آن باریک‌تر است.( ضخامت گلکسی سه ۰٫۳۴ اینچ است). طراحی گلکسی ۳ سامسونگ از دو جهت دیگر هم بر HTC One X برتری دارد، زیرا در آخرین گوشی سامسونگ هم اسلات میکرو SD و هم باتری قابل جابجایی تعبیه شده است. گلکسی سامسونگ همواره به خاطر ساختار پلاستیکی بی‌ارزشش مورد سرزنش واقع شده است. اما این در مورد گلکسی ۳ صدق نمی کند زیرا به خاطر نرمی و گوشه‌های خمیده اش مانند یک دستکش در دست جا می گیرد و با اینکه قاب گلکسی ۳ هم از پلاستیک ساخته شده اما کیفیتش از مدل های قبلی سامسونگ خیلی بهتر و مقاوم تز است است.

صفحه نمایش

لذت نبردن از صفحه نمایش بزرگ ۴٫۸ اینچی AMOLEDسوپر HD  گلکسی سه بسیار مشکل است. این گوشی دارای وضوح تصویر ۱۲۸۰ در ۷۲۰ است که زنده بودن رنگ های آن عمیقا جذب کننده است. صفحه نمایش HTC One X  هم از نوع سوپر ال سی دی ۴٫۷ اینچ است که در رقابت با سامسونگ بسیار خوب ظاهر شده است.این گوشی هم رزولوشن درخشان ۱۲۸۰ در ۷۲۰ را ارائه می کند و با اینکه رنگ هایش اشباع نشده است، تصویری که دیده می شود بسیار واقعی تر است. در One X  تصاویر و متون بسیار زنده تر و نمایشگر هم درخشانتر است.

ویژگی‌ها و عملکرد

سامسونگ تمام زنگ ها را برای گلکسی ۳ به صدا درآورده است. این گوشی به همراه نرم افزارهای خاص  و پیشرفت های فروانی در رابط کاربر به بازار آمده  است که برخی از آنها بهتر از بقیه کار می کنند. تحسین برانگیزترین این ویژگی‌ها اندرویید ۴ و S Beam است. گلکسی ۳ سامسونگ با پردازنده دوهسته‌ای ۱٫۵ GHz و رم ۲GB و حافظه پردازنده ۱۶GB، عملکرد سریعی دارد. HTC One X هم در این زمینه از سامسونگ کم نیاورده است و اندرویید چهار را در کنارآخرین رابط کابر HTC یعنی Sense 3  قرار داده است که هر دو اینها تجربه بصری بسیار خوبی داشته و خیلی هم قدرتمند هستند. البته One X  هیچ کدام از ژست های بلند پروازانه سامسونگ را به خود نگرفته و کنترل صوتی گلکسی سه را هم ندارد. اما شاید بسیاری از این قابلیت های پیشرفته ارزش چندانی  نداشته و خیلی هم جالب نباشند. پردازنده دو هسته ای ۱٫۵GHz Snapdragon S4  هم گوشی HTC را در زمره گوشی هایی با عملکرد سریع قرار داده است. گفته شده رم این دستگاه۱GB  و رام آن ۱۶GB می باشد.

دوربین و شبکه

هر دو این گوشی ها دارای دوربین قدرتمن ۸ مگاپیکسلی و سنسور روشنگر پس زمینه هستند. به علاوه هر دو قابلیت پیشرفته اندرویید ۴ یعنی شات پی در پی را دارند و می توانند از ماشینی که به سرعت در حال حرکت است عکسبرداری کنند.اما در این قسمت باید گلکسی را برنده اعلام کنیم زیرا  به نسبت  HTC قابلیت تصویر برداری HD واضح تر و درخشان تری دارد. به علاوه دوربین جلویی این گوشی رزولوشن ۲MP دارد در حالی که  رزولوشن همین دوربین در HTC 1.3MP  است.

از لحاظ سرعت شبکه هم دو گوشی برابر به نظر می رسند البته  باید توجه داشت که این پارامتر شدیدا به موقعیت ، مکان، زمان و هم ترازی مناسب با اجرام آسمانی بستگی دارد.

نتیجه گیری:

نمی توان به طور عمومی توصیه کرد که کدام یک از این دو گوشی بهتر هستند.اگر به دنبال یک گوشی خوب می گردید که بتوانید در صورت نیاز باتری آن را هم عوض کنید ، بهتر است گلکسی ۳ سامسونگ را انتخاب کنید. اما HTC One X  روح متمایز خود را شدیدا به رخ کشیده است و نمی توان به سادگی از کنار اینترفیس برازنده و طراحی صنعتی با کیفیت آن گذشت.

Cnet/ماندانا سجادی

۴۰۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.