مکانیزم خرید تضمینی برنج هنوز مشخص نیست

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان برنج
مکانیزم خرید تضمینی برنج هنوز مشخص نیست

۱۸:۰۷ (جمعه ۱۳ مرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان برنج گفت: به گفته مسئولان خرید تضمینی برنج از هفته آینده آغاز می‌شود اما هنوز مکانیزم خرید مشخص نیست.

جمیل علیزاده شایق  اظهار داشت:‌قبلاً در اعتراض کشاورزان به قیمت پایین خرید تضمینی اعلام شد ۱۰ تا ۱۵ درصد این قیمت افزایش پیدا کند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان برنج افزود: نه تنها افزایش یا عدم افزایش این رقم مشخص نیست بلکه مراکز خرید و مکانیزم خرید نیز اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: کشاورزان تنها با مراجعه به روزنامه‌ها و رسانه‌ها می‌توانند اطلاع حاصل کنند وگرنه آنها نمی‌توانند به خود وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها شخصاً مراجعه و کسب اطلاع کنند و مسئولان باید در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند.

علیزاده همچنین در پاسخ به اینکه دولت اعلام می‌کند کم بودن خرید تضمینی سیاست مناسبی از سوی دولت و تنظیم بازار مناسب است، گفت:‌ دولت آنقدر قیمت خرید تضمینی را پایین می‌گیرد که کشاورز مجبور می‌شود در بازار آزاد به هر قیمیت بفروشد و گرنه عدم فروش محصولات به دولت نشانگر قیمت مناسب آن در بازار نیست.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان برنج با اشاره به قیمت خریدهای تضمینی اعلام شده امسال گفت: قیمت پایه هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شد به طوری که قیمت‌ ارقامی مانند خزر و فجر هزار و ۷۲۰ تومان، آمل ۲ و ۳ هزار و ۷۰۰ تومان، سپیدرود هزار و ۵۱۰ تومان، ندا و نعمت هزار و ۲۸۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.

علیزاده گفت: این قیمت‌ها خیلی کم است و اگر قیمت در بازار اندکی هم از این بالاتر باشد کشاورز مجبور است در بازار بفروشد که نشانگر فروش به قیمت مناسب نیست.

دبیر انجمن برنج همچنین تصریح کرد: نرخ تضمینی برخی از ارقامی هم که اعلام شده است در کشور کشت نمی‌شود یا محدود به مناطق خاصی است.

.

.

.

.

.

..

فارس


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.