ملاباشی : سیاست‌های جدید سازمان امور دانشجویان در حوزه تغذیه و خوابگاه‌های دانشجویی

خبرگزاری آریا- رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ابلاغ سیاست‌های جدید در حوزه تغذیه و خوابگاه‌های دانشجویی تا یک ماه آینده خبر داد.
به گزارش خبرنگارعلمی آموزشی آریا، محمود ملاباشی در حاشیه گردهمایی معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به روند تشکیل سازمان امور دانشجویان، سیاست ها ی جدید این سازمان را در زمینه هایی چون غذا  و خوابگاه دانشجویی، گستردگی وام دانشجویی ، وام تغذیه و مشارکت بخش خصوصی در امر خوابگاه سازی اعلام کرد.
وی با بیان اینکه از هفته گذشته جابجایی سازمان امور دانشجویان از وزارت علوم به محل جدید انجام شده است، افزود: در این راستا ضرورت داشت که معاونان دانشجویی دانشگاه‌های کل کشور هرچه سریعتر در جریان اهداف سازمان در رابطه با مسائل اجرایی و رفاهی قرار گیرند.
وی ادامه داد: اگر می‌خواستیم که خستگی‌ها از بین برود و پس از آن نشست معاونان دانشجویی را برگزار کنیم، دانشگاه‌ها تعطیل می‌شدند و از برنامه خود عقب می‌افتادیم ولی با اینکه آماده نبودیم این جلسه را برگزار کردیم.

اهداف سازمان امور دانشجویان در سال۹۱

رییس سازمان امور دانشجویان ضمن ابراز خرسندی از اینکه از مهرماه گذشته اقدامات اساسی در جهت ایجاد تنوع، حفظ کیفیت غذا، برون سپاری و ایجاد خوابگاه‌های جدید در دانشگاه صورت گرفته، افزود: امسال با سیاست‌های جدید در حوزه غذا و خوابگاه پیش خواهیم رفت.
وی با اشاره به اهداف سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: محور اهداف جدید ایجاد کلیه امکانات رفاهی دانشجویان در یک مدیریت جدید است که کمک بسیار فراوانی می‌کند تا از مهرماه سال جاری افق جدیدی برای دانشجویان ایجاد شود.
ملاباشی ادامه داد: برای بهتر شدن شرایط این افق جدید، مسئله خوابگاه، غذا و در رده‌های بعدی وام‌های دانشجویی به خصوص وام شهریه از اهم موضوعات مورد توجه دانشجویان است.

ارزشیابی اینترنتی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج

وی در ادامه با ارزشیابی اینترنتی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور، گفت: این دانشجویان در هر کجای کشور که باشند می‌توانند در سایت ثبت‌نام و مدارک خود را ارسال کنند و ۱۰ روز بعد جواب ارزشیابی خود را به صورت اینترنتی دریافت کنند که البته برای دریافت اصل مدرک باید شخصا حضور داشته باشند.
رئیس سازمان امور دانشجویان این اقدامات را در زمینه های ایجاد تنوع در غذای دانشجویی، حفظ کیفیت غذای دانشجویی و برون سپاری و تحول در مدیریت خوابگاهها اعلام کرد و گفت: علاوه بر این اقداماتی در جهت ایجاد خوابگاههای جدید انجام شد و امسال نیز سیاست های جدیدی در دستور کار قرار دارد.

۴ معاونت در امور دانشجویان داخل
 
گفتنی است،در سازمان امور دانشجویان ۴ معاونت بورس و امور دانشجویان خارج، معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع، معاونت امور دانشجویان داخل زیر نظر مستقیم رئیس سازمان امور دانشجویان فعالیت می کنند.

ادارات کل زیر مجموعه معاونت بورس و امور دانشجویان خارج شامل اداره کل بورس و اعزام دانشجویان و اداره کل امور دانش آموختگان، ادارات کل معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع شامل دفتر طرح و برنامه، اداره کل امور اداری و پشتیبانی، اداره کل امور مالی و معاونت امور دانشجویان داخل شامل اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر، اداره کل امور دانشجویان داخل و اداره کل امور دانشجویان غیرایرانی می شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.