رییس سازمان امور دانشجویان: پرچم اقتصاد مقاومتی باید در دست دانشگاهیان باشد

02-93.jpg

رییس سازمان امور دانشجویان بر ایجاد هماهنگی میان معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت:‌ حضور مسئولین در میان دانشجویان از تحصن و اعتراضات دانشجویی جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دکتر محمود ملاباشی در همایش مشترک معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور با تاکید بر ایجاد هماهنگی میان معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ها، گفت: در گذشته وقتی عنوان معاونت دانشجویی و فرهنگی مطرح می‌شد همه افق‌ها بر روی معاونت دانشجویی بود و تصور می‌شد که همه برنامه‌ها بر دانشجو تاکید دارد در حالی که هر کار فرهنگی باید بر روی سه قشر دانشجویی، اساتید و کارکنان انجام شود.

وی افزود: اگر هر معاونت فرهنگی فقط برای دانشجو برنامه داشته باشد برنامه کاملی نیست و برنامه کامل زمانی است که معاونین فرهنگی برای کلیه دانشگاهیان برنامه فرهنگی داشته باشند.

وی افزود: حتی برای تعیین قیمت غذا هرچند که بحثی دانشجویی است ولی برای اینکه پیامدهایی نداشته باشد در جلسه شورای هماهنگی معاونت فرهنگی و دانشجویی با عنوان «چهار + ۲» و با حضور مسئول صندوق دانشجویی تصمیمات اتخاذ شد.

وی با تاکید بر ایجاد هماهنگی میان معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: از معاونین دانشجویی و فرهنگی تقاضا داریم که این هماهنگی میان آنها در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر توجه به برنامه‌ها و مسائل کشور در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: دانشجو نمی‌تواند از مسائلی که در کشور می‌گذرد جدا باشد اگر دانشجویی آینده‌نگری‌های صحیح در اختیارش گذاشته شود به میدان می‌آید و همیشه در صف اول است. بنابراین می‌توان در اقتصاد مقاومتی نیز پرچم را به دست بگیرد چرا که پرچم اقتصاد مقاومتی باید در دست دانشگاهیان باشد.

معاون دانشجویی وزیر علوم با تاکید بر حضور مسئولان دانشگاه‌ در جمع دانشجویان، خاطر نشان کرد: جدول تعامل مسئولان با دانشجویان و معاونان فرهنگی و دانشجویی از مدتها قبل به دانشگاهها ابلاغ شده است و ما همچنان بر این موضوع تاکید داریم و در آنجا ذکر شده است مسئولین دانشگاه‌ها در هفته و ماه چند بار میان دانشجویان حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه رییس دانشگاه باید حداقل ماهی یکبار در میان دانشجویان حضور یابد، خاطر نشان کرد: معاونین دانشجویی نیز حداقل باید هفته‌ای یکبار در جمع دانشجویان حاضر شوند. به گونه‌ای که برخی از دانشگاه‌ها که این جدول را اجرا کردند در واقعه ۸۸ هیچ ضرری ندیدند.

ملاباشی با تاکید بر اینکه مسئول دانشگاه‌ها باید نظم را در میان مدیران آینده کشور ایجاد کنند، خاطر نشان کرد: مسئولین باید زمان حضور در میان دانشجویان را در دانشگاه‌ها رسانه‌ای کنند.

رییس سازمان دانشجویان در خاتمه تاکید کرد: حضور مسئولین در میان دانشجویان برای دانشجویان تاثیر زیادی دارد چرا که زمانی که دانشجویی صحبتی، اعتراضی و یا پیشنهادی دارد اگر بداند که فردی در دسترس آن است که به صحبت‌های وی گوش می‌دهد دیگر تحصنی پیش نخواهد آمد و یا لجبازی و قهری رخ نمی‌دهد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.