ممنوع‌الخروج ۱۰ هزار بدهکار مالیاتی

جام جم آنلاین: رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از ممنوع الخروج شدن ۱۰ هزار بدهکار مالیاتی در زمان حاضر خبر داد و گفت: بسیاری از مؤدیان مالیاتی از ممنوع الخروج شدنشان مطلع نمی‌شوند.

 علی عسکری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ماده ۲۰۲ قانون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی، ‌افزود: سازمان امور مالیاتی می‌تواند کسانی که بدهی مالیاتی بیش از یک میلیون تومان داشته باشند را اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، ممنوع الخروج کند.

به گفته ی وی، سازمان امور مالیاتی سال گذشته از ممنوع الخروج کردن بدهکاران مالیاتی ۷۶ میلیارد تومان درآمد مالیاتی کسب کرد.

عسکری تاکید کرد که ممنوع الخروج شدن بدهکاران مالیاتی به آخرین نشانی فعالیت اقتصادی آنها اعلام می‌شود.

**دریافت مالیات از بنیاد‌های وابسته به نهادهای حاکمیتی

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: علاوه بر آنکه بنیادها بر اساس قانون به پرداخت مالیات مکلفند، بنیادهای وابسته به نهادهای حاکمیتی نیز مشمول پرداخت مالیات هستند.

وی با بیان این‌که از تمامی بنیادها مالیات دریافت می‌شود و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد، روزی برسد که هیچ یک از مؤدیان مالیاتی بدهکار نباشند.

فرار مالیاتی

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص فرار مالیاتی نیز گفت: در فعالیت ۲۰ تا ۳۰ درصد فعالان اقتصادی کشور فرار مالیاتی مشاهده می‌شود.

عسکری با بیان این‌که ظرفیت درآمدهای مالیاتی کشور بیش از درآمدهای فعلی است، افزود: بخشی از فعالیت‌های اقتصادی شناسایی نشده اند و برخی هم درباره درآمدهایی که باید ابراز کنند، انحراف دارند.

وی با بیان این‌که بسیاری از فعالان اقتصادی در نظام مالیاتی مشکل ندارند، ‌اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی در رسیدگی مالیات‌ها با مشکل خاصی مواجه نیست و تطابق درآمدهای ابراز شده با آنچه تشخیص می‌دهیم، انحراف معنی داری ندارد اما در پاره‌ای موارد انحراف و فرار مالیاتی در اقتصاد وجود دارد.

عسکری پیاده سازی نظام یکپارچه مالیاتی را از اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور برای تحقق عدالت مالیاتی عنوان کرد و افزود: با بستر سازی برای اجرای طرح جامع مالیاتی، دسترسی به اطلاعات اقتصادی فعالان و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی که در برنامه پنجم توسعه برای ایجاد پایگاه اطلاعات اقتصادی فعالان اقتصادی در کشور وجود دارد و سازمان امور مالیاتی متولی آن شده است، به اجرای عدالت مالیاتی نزدیکتر می‌شویم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.