منشور حقوق بشر با حضور اسلام در بخش حاکمیت عقلانی کامل می شود

به گزارش ایرنا، آیت الله ‘عباسعلی سلیمانی’ در خطبه های این هفته نماز جمعه زاهدان افزود: نخستین سند حقوق بشر حدود ۶۰ سال پیش توسط دو گروه شامل لیبرال هایی که دیگر تحمل خشونت های وارده در جنگ اول و دوم جهانی را نداشتند و کشورهای فاتح این جنگ ها با هدف ترویج صلح در جامعه بشری منتشر شد.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: با انتشار این سند هر انسانی خارج از رنگ، نژاد، لهجه، زبان و فرهنگ خود احساس کرد در این جهان حق حیات دارد و می تواند مانند دیگر افراد به جایگاه اجتماعی که لایق آن است برسد.

وی گفت: موتور محرکه حقوق بشر این بود که همه مردم احساس کنند شهروند جهانی هستند بطوریکه هر انسانی هر کجا برود به او احترام می گذارند.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: تعریف واقعی منشور حقوق بشر متاسفانه در کوتاه ترین زمان توسط عناصر سلطه طلب و زیاده خواهی که زیر بار قانون نمی روند و حقوق بشر را در راستای منافع خود می خواهند از مسیر حقیقی خود خارج شد.

نماینده ولی فقیه درسیستان و بلوچستان گفت: این افراد سلطه جو حقوق بشر را دست آویزی برای مداخله در امور داخلی کشورهای مورد نظرشان برای براندازی حکومت های آنها قرار دادند.

امام جمعه زاهدان افزود: کشورهایی مانند آمریکا و انگلیس اگر واقعا درد حقوق بشر را دارند چرا در برابر تجاور جنسی به پنج هزار زن مسلمان و قتل عام خونین ۶۰ هزار انسان بی گناه در میانماز سکوت کرده اند و به دلسوزی از انسان و انسانیت بر نمی آیند.

وی بیان داشت: امروزه حقوق بشر به حربه ای برای قدرت های استکباری تبدیل شده که در صورت ورود به کشورهای مورد نظر به اختلال در نظم داخلی آن کشور بپردازند و اگر نتوانستند به کشور دیگری ورود پیدا کنند با انجام تبلیغات منفی و دادن وعده جایزه نوبل به عده ای سست عنصر آنان را ترغیب به بدگویی از حکومت کشورشان کنند.

آیت الله سلیمانی گفت: دنیایی که امروزه در آن زندگی می کنیم به ظاهر مدرن است اما وحشیانه ترین رفتارها با انسان های بیگناه تحت لوای حمایت از حقوق بشر در آن انجام می شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد؛ جامعه بشری با خیزشی جدی که امروزه با عنوان بیداری اسلامی و بصیرت خواهی در بین کشورهای دنیا شروع شده حقوق از دست رفته خود را باز پس گیرند و ایران اسلامی نیز بیش از گذشته جایگاه خود را در جهان تثبیت کند.

آیت الله سلیمانی با گرامیداشت ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: امام حسن(ع) نخستین ثمره زندگی مشترک حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است که در نیمه ماه مبارک رمضان سال سوم هجری در مدینه منوره چشم به جهان گشودند و خبر ولادت ایشان پیامبر مکرم اسلام(ص) را در یک شادمانی وصف ناشدنی قرار داد.

امام جمعه زاهدان افزود: تاسی از زندگی امام حسن مجتبی(ع) در عبادت و بندگی خداوند بهترین دست مایه برای دست یابی به سعادت دنیوی و اخروی توسط مومنان است. ک/۲

۷۳۰۷ / ۶۵۳/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۹۲۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.