منظم ورزش کنید

جام جم آنلاین: خوانندگان می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۰۷۰۶ سوالات خود را در موارد مختلف مطرح و در برنامه زنده «دکتر سلام» که هر روز ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه از شبکه آموزش پخش می‌شود، پاسخ خود را دریافت کنند.

امروز، دکتر حلی‌ساز، متخصص طب فیزیکی به پرسش ما پاسخ می‌دهد.

عموما کلمه ورزش زیاد استفاده می‌شود، ولی ورزش بار مفهومی مختلفی دارد؛ گاهی ورزش را برای ورزش قهرمانی مانند المپیک به کار می‌بریم، گاهی ورزش را برای درمان بیماری‌ها و گاهی هم یک توصیه عمومی به همه است تا ورزش را جزو برنامه‌های عمومی خود قرار دهند. تعریف ورزش به هدف و منظور از انجام آن بستگی دارد.

آگاه باشید، ورزش دو تبصره مهم دارد؛ اول آن که حتما باید به صورت منظم انجام شود، یعنی ورزش هفته‌ای یک‌بار تأثیر ندارد و علاوه بر آن باید یک مسیر تدریجی داشته باشد.

این تبصره کلی با سن و شرایط فرد، متفاوت است. بدون شک برنامه ورزش یک جوان با کسی که سنی از او گذشته و عضلاتش تحلیل رفته متفاوت است.

ورزش برای همه مفید، اما باید بر اساس شرایط فرد اعمال شود. یعنی پیاده‌روی، شنا، دوچرخه‌سواری ملایم و ورزش‌های کششی را می‌توانیم با روندی تدریجی تنظیم کنیم.

همچنین باید توجه داشته باشید برای ورزش‌کردن، ساعات ورزش باید ثابت باشد و در ساعات اولیه صبح، البته نه در هوای سرد بهتر است. همچنین برای ورزش کردن، مکان ورزش نباید پستی بلندی داشته باشد که معمولاً پارک بهترین مکان برای ورزش‌کردن است.

ورزش و تمرینات بدنی شادابی انسان، احساس جوانی و قدرت را به دنبال دارد. همچنین ورزش موجب می‌شود بدن انسان در مقابل میکروب‌ها و بیماری‌ها مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.